بیش از ۶۵ طرح عمرانی، خدماتی و کشاورزی در دومین روز از دهه فجر در خراسان جنوبی بهره برداری شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، برای اجرای این طرح‌ها بیش از ۳۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

در شهرستان درمیان ۲۳ طرح عمرانی و خدماتی با هزینه ۲۸ میلیارد و ۷۷۳ میلیون تومان و بهره مندی ۳ هزار و ۸۲۵ خانوار با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری بهره برداری شد.

این طرح‌ها شامل گازرسانی به ۲۱ روستا و ۵۲ واحد صنعتی، طرح آبخیزداری و احداث بند خاکی روستای نوزاد و افتتاح مجتمع ۳۰ هزاری مرغ تخم گذار مزرعه سبز  گزیک است.

در شهرستان سربیشه ۶ طرح با هزینه ۹۴۴ میلیون تومان افتتاح شد که این طرح‌ها آسفالت خیابان‌های شهری، زمین چمن مصنوعی مدرسه دهقان زاده، سایت آزمون الکترونیکی مرکز آموزش فنی و حرفه ای، یک باب سوئیت در مجتمع بین راهی حضرت ابوالفضل و نصب پنل‌های خورشیدی در روستای چاه شند و احیا و مرمت قنات روستای زرسنوک است.

در شهرستان نهبندان ۴ طرح شامل ٢ واحد مسکن مددجویان، طرح پرورش شتر داشتی و حسینیه‌ی روستای سید علی بهره برداری شد.

برای این طرح‌ها ۳۹۰ میلیون تومان برای بهره مندی ۶۰۳ خانوار هزینه شده و زمینه اشتغال ۱۱ نفر را فراهم کرده است.

در بخش دیهوک طبس طرح آبیاری کم فشاری مشاع سبحان با هزینه ۹۸ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی کشاورزی و خودیاری کشاورزان راه اندازی شد.

در بخش دستگردان طبس هم بند خاکی روستای چاه مسافر و حوض کربلایی اسدا... با اعتبار ۴۵ میلیون تومان با بهره مندی ۱۰۰ خانوار بهره برداری شد.

در شهرستان قاین ۳۳ طرح خدماتی و آموزشی با هزینه ۲ میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان بهره برداری شد که شامل استاندارد سازی سیستم گرمایشی فضا‌های آموزشی در روستای نوغاب حاجی آباد به نمایندگی از ۳۰ طرح آموزشی، تبدیل ۱ دستگاه ابنما به پل ۳ دهنه ۴ متری در محور قاین – پهنایی، اجرای زیرسازی و آسفالت معابر در روستای پهنایی و احداث پارک روستایی زول می‌شود.

همچنین ساعتی پیش عملیات اجرایی ۷۵۰ طرح عمرانی زود بازده در روستا‌ها و مناطق محروم خراسان جنوبی بصورت ویدیو کنفرانس همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

انتهای پیام / ط آ

 دومین روز دهه فجر 65 طرح در خراسان جنوبی بهره برداری شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.