عشایر برآفتاب و خیرآباد فسا نامزد جشنواره دوستدار کتاب شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد کاظم رحمانی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فسا گفت: عشایر منطقه برآفتاب و خیرآباد جنگل فسا از توابع بخش نوبندگان این شهرستان به عنوان کاندیدای پنجمین دوره جشنواره کشوری روستا‌ها و عشایر دوستدارکتاب معرفی شدند.

وی بیان کرد: عشایرمنطقه برآفتاب وخیرآبادجنگل فسا با جمعیتی بالغ بر ۶۵۰ نفر و باداشتن افراد تحصیل کرده و نویسنده ده‌ها کتاب درحوزه‌های مختلف، گزینه مناسبی برای حضوردر رقابت ملی هستند.

روستا‌های خورنگان و دستجه فسا نیز پیش از این برای رقابت در این جشنواره طرح و برنامه‌های اجرایی خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده بودند.

جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب برنامه‌ای است که هرسال با محوریت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی و با همکاری مجموعه‌ای ازدستگاه‌های دولتی وغیر دولتی اجرا می‌شود.

هرسال ۱۰ روستا یا آبادی عشایری در فهرست نهایی این جشنواره قرارمی گیرد که برای شرکت دراین جشنواره، روستا‌ها باید ضمن معرفی ویژگی‌های خاص فرهنگی واجتماعی، مجموعه فعالیت ها، طرح‌ها و برنامه‌های اجرایی خود را برای تقویت زیرساخت‌های کتابخوانی و گسترش عمومی کتاب در روستا معرفی کنند.

این جشنواره قرار است بزودی در تهران برگزار شود.

شهرستان فسا در ۱۳۰ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.
انتهای پیام/ت

معرفی عشایر فسا به عنوان دوستدارکتاب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار