ویژه برنامه «فصل رویش» با تجلیل از چهار چهره حوزه ادبیات و شعر انقلاب در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

تجلیل از چهار چهره ادبیات و شعر انقلاب در فصل رویشبه گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، ویژه برنامه «فصل رویش» امروز (۱۴بهمن) با تجلیل از چهار چهره حوزه ادبیات و شعر انقلاب شامل احمد بابایی، میلاد عرفان‌پور، حمید حسام و قاسم صرافان و با حضور سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و چهره‌های انقلابی در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

محمدرضا سنگری از شاعران انقلابی در شروع این نشست در خصوص چهل سالگی انقلاب گفت: در باب این که چه شد انقلاب ایران پیروز شد، استاد مطهری چهار ویژگی برای شخصیت امام خمینی (ره) مطرح می‌کند و می‌گوید امام با ایمان به خدا، ایمان به سخن خود، ایمان به هدف و ایمان به راه خود انقلاب را به پیروزی رساند؛ اما من چیز دیگری هم به آن اضافه می‌کنم و آن هم ایمان امام به مردم و جامعه بود.

وی در خصوص تحولات ادبیات بعد از انقلاب گفت: طبق آماری که تا سال ۱۳۹۰ داریم، ۳۱ میلیارد و ۶۳ میلیون صفحه کتاب و تاکنون نیز ۳میلیون و ۶۵۰ هزار کتاب به چاپ رسیده است. از مجموعه آثار و کتاب‌ها بیش از ۲۵ هزار کتاب در حوزه ادبیات داریم و این با ۴۰۰ سال قبل از انقلاب ایران معادل است.

این شاعر افزود: در هیچ مقطعی از تاریخ تا این حد خانم‌ها در عرصه ادبیات حضور نداشته اند و به جرأت می‌توان گفت اکنون خانم‌ها در عرصه خاطره نگاری و زندگینامه نویسی بیش از مردان می‌درخشند و این‌ها همه رهاورد‌ انقلاب اسلامی است. انقلاب ما کوثر است؛ بدین منظور که زنده، زاینده و فزاینده است و آثار نسل‌های مختلف بعد انقلاب ما را شگفت‌زده می‌کند.

در ادامه مراسم گروه نغمه باران سرود‌های انقلابی را برای حضار اجرا کردند.

سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهردازی تهران هم در این مراسم گفت: به برکت خون شهدا و ایثارگران امروز به قله چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب رسیدیم. فصل رویش شامل ۱۰ برنامه است که در هر برنامه از ۴ عزیز تجلیل شد.

وی افزود: یکی از دستاورد‌های انقلاب در کنار دستاورد‌های دیگر تحولات و دستاورد‌ها در حوزه شعر و ادبیات است. زیباترین نوع هنر، ادبیات و شعر است، زیرا بدون هیچ واسطه آن را بیان می‌کنند.

اوحدی با اشاره به اینکه بهترین سرمایه‌ها و عزیزترین فرزندان را داریم، بیان کرد: این سرمایه‌ها باعث استواری انقلاب ما شد، انقلابی که مردم خود تصمیم گرفتند برای مملکت و آینده فرزندان خود، تصمیم بگیرند.

وی ادامه داد: در روز‌های زیبای جشن انقلاب جنگ را به ما تحمیل کردند و این‌ها ادامه داشت تا ۷ سال قبل که موضوع داعش را بر مسلمانان تحمیل کردند. سران داعش که اسیر دست جوانان ما بودند، می‌گفتند هدف ما ریشه کن کردن انقلاب ایران و نفوذ به ایران است، سوریه هدف اصلی ما نبوده است. اما اکنون ایران قدرت منطقه است و این‌ از دستاورد‌های انقلاب است.

سپس، احمد بابایی شاعر انقلابی در این مراسم گفت: بدون ریا کاری می‌گویم که ما هیچ نیستیم و هرچه هستیم فدای یک نخ چادر مادران شهدا. ما شرمنده شهدا و خانواده شان هستیم؛ دستانمان خالی است و کاری برای خانواده‌های معظم شهدا نکردیم.

در پایان مراسم از شاعران انقلابی احمد بابایی، میلاد عرفان پور، حمید حسام و قاسم صرافان تجلیل شد.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار