فیلم سینمایی «خون خدا» به کارگردانی مرتضی علی عباس میرزایی، می‌توانست خیلی بهتر از این‌ها ساخته شود.

سوژه ای جذاب که سوخت شدبه گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، فیلم سینمایی «خون خدا» در روز پنجم جشنواره فیلم فجر، در سانس دوم سینمای رسانه به نمایش درآمد و به نظر می‌رسید استقبال خوبی از آن صورت نگرفت.

«خون خدا» به شکلی روایت داستان کارتن خوابی است که چند وقت پیش به دلیل گورخوابی در رسانه‌ها جنجال‌ زیادی به پا کرده بود.

شخصیت اصلی فیلم که علی نام داشت و رضا اخلاقی راد آن را ایفا می‌کرد، یک کارتن خواب معتاد بود که مبلغ سنگینی به عنوان یک چک را در ظرف غذایش پیدا کرده بود و به دنبال راه وصول آن می‌گشت.

بستر روایت این داستان در محرم بود و شخصیت اصلی تحت تأثیر این فضا قرار گرفته بود. شاید برای یک فیلم سینمایی بلند عجیب باشد، اما کل زمان این فیلم ۸۰ دقیقه بود و در این زمان هم بسیاری از سکانس‌های فیلم تکراری و ملال آور می‌شد. نکته قابل توجه این فیلم بازی رضا اخلاقی راد بود که بدون دیالوگ توانسته بود بازی قابل قبولی را ارائه دهد؛ اما اصلی‌ترین نقطه ضعف فیلم نبودن فیلمنامه‌ای سینمایی برای این آن بود و به نظر می‌رسید برای یک تله فیلم قابل قبول تر است.

«خون خدا» سوژه جذابی را انتخاب کرده بود، اما نقص شدید فیلمنامه و سینمایی نبودن آن این فیلم را به سراشیبی برد. به نظر می‌رسد که بودجه فیلم امکان طولانی شدن پروسه پیش تولید و به قوام رسیدن فیلمنامه را از کارگردان گرفته بود و به همین دلیل این فیلم نارس به پرده سینما رسیده است. حقیقی تهیه کننده «خون خدا» در نشست خبری این اثر گفت، ۳۰ درصد بودجه فیلم ما که ۲۰۰ میلیون تومان است، از طریق بنیاد سینمایی فارابی حمایت شده است؛ دیگر خودتان هزینه کامل فیلم را حساب کنید.

به نظر، ساخت این فیلم برای خالی نبودن اکران در ماه‌های محرم و صفر حتما توجیه مناسبی برای کیفیت آن نخواهد بود و حتماً برای موضوعات این چنینی به دلیل اهمیت آن باید کار بیشتری انجام داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.