در ادامه واکنش مقامات عراقی به اظهارات مداخله‌جویانه رئیس‌جمهور آمریکا، رهبر جریان حرکت ملی این کشور نیز سخنان ترامپ را محکوم کرد.

سید عمار حکیم: اجازه نمی‌دهیم از خاک عراق به کشورهای همسایه‌مان تعرض شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی و رئیس ائتلاف اصلاح و سازندگی عراق نیز به سخنان روز یکشنبه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا درباره ایران واکنش نشان داد.

سید عمار حکیم در واکنش به صحبت‌های رئیس جمهور آمریکا در خصوص حضور نیروهای آمریکایی در خاک عراق برای زیر نظر داشتن ایران، در پیامی توئیتری نوشت: «مخالفت شدید خود را با تبدیل عراق به میدان تصفیه حساب‌های منطقه‌ای و بین‌المللی یا مکانی برای زیر نظر گرفتن دیگر کشورها یا هرگونه حمله به آنها اعلام می‌کنیم».

وی در ادامه تاکید کرد: «با توجه به قانون اساسی عراق که در آن تصریح شده که عراق نباید مایه تهدید امنیت و ثبات منطقه و جهان باشد، این رویکرد که خاک عراق را مبدئی برای تعرض به کشورهای همسایه قرار دهند از نظر ما خلاف منافع ملی و امنیت عراق است و عراق اجازه چنین کاری را نخواهد داد».

رئیس‌جمهور آمریکا  روز یکشنبه در بخشی از گفتگو با شکبه «سی‌بی‌اس» تأکید کرد که قصد ندارد نیروهای نظامی آمریکا را از عراق خارج کند و در این باره افزود: «ما هزینه‌ زیادی برای ساخت پایگاه نظامی در عراق صرف کردیم، باید آن را حفظ کنیم. و یکی از دلایل حفظ این پایگاه این است که می‌خواهم کمی مواظب ایران باشیم زیرا ایران یک مشکل واقعی است».

پیش از این نخست‌وزیر و وزیر خارجه سابق عراق نیز این اظهارات دونالد ترامپ را محکوم کردند. حسن الکعبی، معاون رئیس پارلمان عراق حتی تأکید کرد : «این اظهارات ترامپ تجاوز و تعدی آشکار به حاکمیت و اراده ملی و نیز نقض قانون اساسی عراق است. قانون اساسی عراق تاکید می‌کند که این کشور مکانی برای آغاز تجاوز و حمله به دیگر کشور‌ها نیست».

انتهای پیام/

واکنش حکیم به یاوه‌گویی‌های ترامپ

برچسب ها: عراق ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار