معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: جمع آوری تعداد ۶۰ کارتن خواب به کمک ۲۵ گشت فعال در سطح شهربه خاطر بارش برف طی شب گذشته صورت گرفت.

پذیرش ۶۰ کارتن خواب در گرمخانه شهرداری مشهدبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رضا دانایی معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: در روز‌های عادی تعداد ۱۷ تا ۲۲ گشت به منظور جمع‌آوری کارتن خواب‌ها در سطح شهر فعال است.
 
وی ادامه ادا: با توجه به بارش‌های اخیر، این تعداد به ۲۵ گشت افزایش یافت و طی شب گذشت در ۲۵ نقطه از سطح شهر گشت‌زنی صورت گرفت و کارتن خواب‌ها به مرکز نگهداری آسیب‌دیدگان اجتماعی طلیعه سبز منتقل شدند.

وی افزود: با این حال از ابتدای آبان ماه این گرمخانه به طور ویژه فعال شد و خدمات و امکانات مناسب فصل سرد سال برای آن در نظر گرفته شد.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد ادامه داد: براساس هماهنگی‌های صورت گرفته، به مناطق ۳، ۶ و ۷ تکلیف شده در صورت وجود تقاضا و مراجعه کارتن خواب‌ها، در نمازخانه‌ها و مصلی‌های این مناطق به روی آنان باز باشد.
 
 دانایی گفت: با اختصاص ۳ کمپ موقت به منظور پذیرش کارتن خواب‌هاو با هماهنگی سازمان بهزیستی این کمپ‌ها در روز‌های آینده فعال می‌شود و در مجموع ۱۵۰ نفر ظرفیت دارد.

وی با اشاره به اینکه به دلیل کاهش تعداد ورودی گرمخانه‌های شهرداری را، جمع‌آوری معتادان توسط نیروی انتظامی دانست و افزود: از آنجا که عمده کارتن خواب‌ها معتاد هستند، طی روز‌های گذشته، مانور‌هایی برای جمع‌آوری معتادان توسط نیروی انتظامی اجرا شد و این افراد به کمپ‌های ترک اعتیاد انتقال داده شدند.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد اداهمه داد: با ظرفیت ۳۰۰ نفری مرکز نگهداری از آسیب دیدگان اجتماعی طلیعه سبز وبه دلیل برگزاری این مانور‌ها تعداد پذیرش کارتن خواب‌ها در گرمخانه شهرداری به نسبت سال گذشته کاهش داشته است.

دانایی گفت: با هماهنگی صورت گرفته با معاونت خدمات شهری و محیط زیست، اکیپ‌های جمع‌آوری معتادان فعال‌تر شدند تا در صورت مشاهده موارد، اقدام لازم را انجام دهند.

انتهای پیام// ف.ک
 

انتقال کارتن خواب‌ها به گرمخانه شهرداری

برچسب ها: شهرداری ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.