مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: عملکرد گسترده، باعث شده زیست‌بوم‌های تالابی به زیست بوم‌هایی حساس، شکننده و تا حدی غیرقابل بازسازی تبدیل شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، فرهاد قلی نژاد در مراسم روز جهانی تالاب‌ها که در روستای کُره بند در حاشیه تالاب حله برگزار شد، افزود: تالاب‌ها فارغ از نوع و قرارگرفتن در هر منطقه جغرافیایی، عملکرد‌ها و خدماتی برای طبیعت و محیط زیست دارند که نبود آن‌ها می‌تواند آسیب جدی به عرصه‌های طبیعی و زیستی وارد کند.

وی افزود: کنترل سیلاب، حفاظت در برابر طوفان و فرسایش، بادشکن بودن، پناهگاه بودن برای انواع گیاهان و جانوران، پالودن آب از ناخالصی‌ها و آلاینده‌های شیمیایی، سمی و رسوب، ذخیره آب، ادامه روند چرخه مواد و تغذیه آبخوان‌های زیرزمینی، از جمله نقش‌های تالاب‌هاست که مانند آن در زیست‌بوم‌های دیگر به صورت یکپارچه قابل دیدن نیست.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: این عملکرد چندگانه و گسترده، زیست‌بوم‌های تالابی را به زیست بوم‌هایی حساس، شکننده، غیرقابل جایگزین و تا حدی غیرقابل بازسازی تبدیل می‌کند.

در این مراسم گروه‌های هنری با اجرای برنامه‌های متنوع و نمایش‌های کوتاه در زمینه حفظ محیط‌زیست، شعرخوانی و مسابقه، اهمیت روز جهانی تالاب را یادآور شدند و از فعالان حفاظت از تالاب و دانش آموزان قدردانی شد.

انتهای پیام/ک

گرامیداشت روز جهانی تالاب در کنار تالاب حله

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.