مدیرکل حقوقی و املاک سازمان میراث‌فرهنگی، وضعیت فعلی رسیدگی به پرونده ساخت و ساز‌های اطراف کاخ گلستان را تشریح کرد.

ابراهیم شقاقی مدیر کل حقوقی و املاک سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، به تشریح وضعیت فعلی رسیدگی به پرونده ساخت و ساز‌های اطراف کاخ گلستان پرداخت و گفت: هم‌اکنون نظر کارشناسی دادگستری آمده است؛ ما به کارشناس ثبت اسناد هم اعتراض کردیم و نتایج کارشناسی میراث فرهنگی نیز به نفع میراث آمده است و منتظریم که کار‌های اداری را انجام شود.

شایان ذکر است؛ در ماه‌های اخیر موضوع ساخت و ساز‌های اطراف کاخ گلستان در صدر اخبار میراث فرهنگی خبرگزاری‌های کشور قرار گرفته است.

کاخ گلستان با قدمتی بالغ بر ۴۴۰ سال یکی از منحصر به فردترین مجموعه‌های تاریخی کشورمان است که در سی و هفتمین اجلاس سالانه کمیته میراث جهانی سازمان یونسکو ثبت جهانی شد. رسیدگی به پرونده ساخت و سازهای اطراف این مجموعه تاریخی  از آن جهت اهمیت دارد که در صورت نقض ضوابط مرتبط با ثبت جهانی کاخ گلستان، ثبت این مجموعه تاریخی در فهرست آثار جهانی تهدید می‌شود.

گفتنی است مسئولان میراث فرهنگی کشور ما در سال‌های اخیر تلاش زیادی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری کشور به جهانیان داشته‌اند و ثبت جهانی آثار تاریخی یکی از راه‌های شناخته شده معرفی جاذبه‌های گردشگری یک کشور به ساکنان نقاط دیگر جهان است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.