آیت الله نوری همدانی گفت:طرح تحول نظام سلامت بسیار خوب بوده و باید این طرح در کل مملکت به‌صورت عمومی برقرار شود.

تاکید بر عمومی شدن اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور/طرح پیشگیری باید در کل مملکت رواج پیدا کندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، آیت‌الله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید پیش از ظهر پنجشنبه در دیدار نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، ضمن قدردانی از خدمات دکتر قاضی‌زاده هاشمی وزیر سابق بهداشت و اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور افزود: این طرح باید در کل مملکت به‌صورت عمومی برقرار باشد.

وی همچنین با تاکید بر عمومی بودن طرح پیشگیری ابراز کرد: هر کس غذا کم بخورد بدنش سالم بوده و قلبی سالم خواهد داشت، طرح پیشگیری نیز باید در کل مملکت رواج پیدا کند. ما در تمام علوم تقدم داریم، اما غربی‌ها در دوره‌ای از تاریخ علم ما را سکولار کردند امیدواریم دانشجویان ما با این علم آشنا شده و آن را در عمل به کار بندند.

آیت الله نوری همدانی بالاترین عبادت‌ها را خدمت مربوط به انسان دانست و اظهار کرد: خداوند متعال دو علم فقه و طب را در صدر علوم قرار داده است.

وی با بیان اهمیت علم طب گفت: این علم مربوط به انسان بوده و اگر آدمی سالم نباشد عقل سالم هم نخواهد داشت، در حدیثی از امام صادق (ع) آمده در هر نقطه مسکونی باید سه عامل فقیه عالم، طبیب با بصیرت و حاکمی خیرخواه وجود داشته باشد.

انتهای پیام/ش

دیدار نمکی با آیت الله نوری همدانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار