نرم‌افزار OpenOffice در معرض یک آسیب‌پذیری اجرای کد از راه دور است که می‌تواند با استفاده از اجرای ماکرو خودکار، هنگامی که کاربران نشانه‌گر را روی یک سند ODT مخرب منتقل می‌کنند، فعال شود.

آسیب‌پذیری اجرای کد از راه دور در LibreOffice و OpenOffice به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از BleepingComputer، این نقص امنیتی بر تمام نسخه‌های OpenOffice و همچنین تمامی نسخه‌های LibreOffice ۶,۰.۶ / ۶.۱.۲.۱ و پایین‌تر تاثیر می‌گذارد. این نقص در LibreOffice ۶.۰.۷ / ۶.۱.۳ رفع شده، با این حال، آخرین نسخه OpenOffice یعنی ۴.۱.۶، نیز همچنان آسیب‌پذیر است.

پژوهشگران اعلام کردند که این باگ نسخه‌های ویندوز و لینوکس LibreOffice را تحت تاثیر قرار می‌دهد. پس از بهره‌برداری موفق از آسیب‌پذیری، هیچ پیام هشداری نمایش داده نمی‌شود و پس از باز کردن یک فایل ODT مخرب و حرکت دادن نشانه‌گر، کد دلخواه اجرا می‌شود. آسیب‌پذیری با شناسه CVE-۲۰۱۸-۱۶۸۵۸ ردیابی می‌شود.

در نسخه‌های اصلاح شده LibreOffice، ماکروها تنها توسط اسکریپت‌های از پیش نصب شده در پوشه‌های /share/Scripts/python و /user/Scripts/python قابل اجرا هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار