سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از ایران خواست تمامی اقداماتی که با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل مغایرت دارند، از جمله پرتاب ماهواره به فضا را متوقف کند.

درخواست آمریکا از ایران برای توقف پرتاب ماهواره به فضابه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت خارجه آمریکا پنجشنبه به ادعاها درباره تلاش ایران برای پرتاب ماهواره به فضا واکنش نشان داد و بار دیگر ایران را به سرپیچی از قطعنامه شورای امنیت متهم کرد.

پیش از این وب‌سایت «رادیو ملی آمریکا» مدعی شده بود ایران راکت‌ ماهواره‌بر «دوستی» را به فضا پرتاب کرده است.

«رابرت پالادینو»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال یک خبرنگار درباره این گزارش‌ها گفت: «گزارش‌ها در این باره را دیده‌ام و پرتاب این ماهواره موفقیت‌آمیز نبوده؛ درست است؟»

وی در ادامه گفت: «ما کماکان از حکومت ایران می‌خواهیم فوراً تمامی اقداماتی که با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد مغایرت دارند، از جمله پرتاب ماهواره به فضا را متوقف کند.»

قطعنامه ۲۲۳۱ تیرماه سال ۱۳۹۴ برای تأیید توافق هسته‌ای میان ایران و گروه ۱+۵ به تصویب اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد رسید. همراه با تصویب این قطعنامه، سایر قطعنامه‌های شورای امنیت که علیه ایران صادر شده بود لغو شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار