رئیس کمیسیون امنیت ملی گفت: بهمنِ حضور مردم، تحریم های آمریکا را از بین می برد و توان چانه‌زنی را افزایش خواهد داد.

تحریم‌های واشنگتن زیر بهمن حضور مردم دفن خواهد شد/ آمریکا نمی‌تواند از معاهده مودت خارج شودحشمت الله فلاحت پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی جشن چهلمین سالگرد انقلاب را نخواهد دید، اظهار کرد: مردم ایران در روز ۲۲ بهمن ماه بغضشان را از دشمن بروز می‌دهند و معتقدم تحریم‌های ایالات متحده زیر بهمن حضور مردم دفن خواهد شد.

وی سیاست اصلی آمریکا را ضد ملت ایران دانست و تأکید کرد: حضور مردم توان چانه زنی سیاست مداران ایرانی را افزایش خواهد داد.

همچنین رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پاسخ به توئیت مقامات خزانه‌داری آمریکا مبنی بر اینکه تحریم‌ها می‌آیند، بیان کرد: بهمن فردا می‌آید!


نسبت به رأی دادگاه لاهه خوشبین هستیم

در ادامه؛ فلاحت پیشه درباره نتیجه دادگاه لاهه گفت: نسبت به این موضوع خوش‌بین هستیم؛ آمریکایی‌ها مانند برجام برخلاف معاهده مودت، اموال را جمهوری اسلامی را مصادره کردند و نمی‌توانند خلافش عمل کنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه خروج دولت ایالات متحده از پیمان مودت اثری بر نتیجه این دادگاه ندارد، تصریح کرد: واشنگتن متنی مبنی بر خارج شدن از این معاهده صادر نکرده و فقط اعلام خروج کرده است؛ به علاوه خود آمریکایی‌ها بارها به آن استناد جسته‌اند و نمی توانند از آن بیرون بروند.

فلاحت پیشه تأکید کرد: صدور رأی موافق ایران، مانع از توطئه ایالات متحده در مصادره اموال جمهوری اسلامی خواهد شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پایان از برگزاری نشست آب با حضور وزیر نیرو و احتمال چند نشست دیگر با دو وزیر در این هفته خبر داد.‌

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار