مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از برگزاری اولین جشنواره بازی‌های زمستانی در خوشاکو خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با اعلام اینکه جشنواره بازی‌های زمستانی برای نخستین بار در خوشاکو برگزار خواهد شد، گفت: جشنواره ملی تخت سلیمان نیز، که دومین جشنواره ملی گردشگری در استان آذربایجان غربی است، در اردیبهشت سال آتی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه تقویم برگزاری جشنواره‌های گردشگری استان تدوین شده و به عنوان تقویم واحد عرضه خواهد شد و باعث جذب گردشگران از داخل و خارج کشور می‌شود، تصریح کرد: سرمایه گذاری در سال ۹۷ یکی از پربار‌ترین ها بوده و سه پروژه سرمایه گذاری شامل مجتمع موج‌های آبی، هتل آریا و یک هتل در شهر قطور و قره ضیاالدین است.

جباری با یادآوری اینکه کلنگ زنی مجموعه شمس تبریزی خوی نیز جهت ارتباط با قونیه ترکیه انجام پذیرفته است، بیان کرد: در دهه فجر امسال ۱۴ پروژه، کلنگ‌زنی و افتتاح شد که ساختمان جدید موزه میاندوآب، موزه باستان شناسی بوکان و طرح و توسعه موزه تقده از جمله این پروژه‌ها است.

وی در پایان افزود:  ۴۰ مورد طرح سرمایه گذاری نیز با پیشرفت ۵۰ درصد در حال اجراست که می‌تواند یک سوم تخت‌های اقامتی را افزایش داده  و  موجب اشتغال ۱۳۰۰ نفر خواهد شد.همچنین در  ۹ ماهه نخست سال جاری ، ۳۰ مجوز سرمایه گذاری جدید در زمینه گردشگری صادر شده است.
 
 
انتهای پیام/م
 

ارومیه،میزبان جشنواره بازی‌های زمستانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.