مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: به برکت برگزاری کنگره ۶۵۰۰ شهید استان کرمان نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و مقاومت امسال در استان کرمان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدرضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان  گفت: نهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و مقاومت و سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت استان کرمان از ۲۷ بهمن ماه به مدت یک هفته در کرمان  برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: تقریبا تا دیروز برنامه‌های فرهنگی و هنری حول محور پیروزی ۴۰ سالگی انقلاب و حول محور دهه‌ی فجر بود و از امروز و روز‌های آتی برنامه‌های مرتبط با کنگره نیز ارائه می‌شود.

علیزاده اظهار کرد: نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و مقاومت و سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت یکی از ۱۳ برنامه‌ی کمیته فرهنگی وهنری بود که از پارسال پیگیری شد.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین و شاخص‌ترین برنامه‌های کتاب و دفاع مقدس در کمیته فرهنگی و هنری است.

علیزاده با اشاره به اینکه نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و مقاومت امسال نهمین دوره‌ی آن در کرمان برگزار می‌شود افزود: پارسال این نمایشگاه ملی در مشهد برگزار شد.

وی تصریح کرد: غرفه‌های این نمایشگاه مرتبط با دفاع مقدس مقاومت و انقلاب اسلامی است.

علیزاده با اشاره به اینکه یکی از اهدافی که حول محور کتاب است بحث ترویج کتاب خوانی بین اقشار جامعه است اظهار کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ترویج فرهنگ و سبک ایرانی اسلامی دیگر اهداف این نمایشگاه را شکل می‌دهند.

وی گفت: در نمایشگاه امسال ارکان مختلفی در کنار هم قرار گرفتند تا این نمایشگاه برگزار شود.

علیزاده افزود: در نمایشگاه امسال اختتامیه هم نیز برگزار می‌شود که از برترین غرفه داران تجلیل می‌شود.

وی تصریح کرد: محل برگزاری نمایشگاه حسینیه ثارالله شهر کرمان و ساعات بازدید صبح‌ها از ۹ تا ۱۲ و عصر‌ها از ۱۵ تا ۲۰ و روز جمعه ۳ اسفندماه اختتامیه نمایشگاه است.

علیزاده با اشاره به بخش‌های نمایشگاهی و فروش آثار هنری و بخش کودک و نوجوان نمایشگاه قرآن کریم استان اظهار کرد: بخش بین الملل و انتخاب برترین‌های نمایشگاه را نیز در نمایشگاه قرآن و عترت نیز داریم.

وی با بیان اینکه سعی شده در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب و قرآن کریم فضای مناسبی برای حضور اقشار مختلف مردم و گروه‌های سنی مختلف فراهم شود گفت: ضمن اینکه بخش عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن کریم نیز با حضور کارشناسانی از قم و کرمان فعال خواهد بود.

علیزاده افزود: برنامه‌های ادبی، فرهنگی و بخش‌های جانبی نمایشگاه، حضور اساتید مختلف و سرای اهل قلم قسمت بسیار مهمی از نمایشگاه را تشکیل می‌دهد و امیدواریم شاهد حضور گسترده مردم باشیم.

وی تصریح کرد: برنامه نقد کتاب دفاع مقدس، نمایشگاه آثار هنر‌های دفاع مقدس، مسابقه بزرگ کتابخوانی آسمانی ها، تولید نمایش تئاتر صحنه با موضوع شهدا، برگزاری هفته فیلم دفاع مقدس، تولید تئاتر خیابانی و اجرا، انیمیشن ۲۰ دقیقه‌ای ویژه شهدا، آلبوم سرود و موسیقی ویژه کنگره، مستند نماهنگ، ۴۰ مستند کوتاه با موضوع ایثار و شهادت به عنوان ۱۳ عنوان برنامه در کنگره ستاد گرامیداشت ۶ هزار و ۵۰۰ شهید استان کرمان اجرا می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان اظهار کرد: یکی از سیاست‌های کنگره ترویج سبک زندگی شهدا در قالب تولیدات هنری است و از شیوه‌های مختلف هنری در این زمینه استفاده می‌شود.

علیزاده گفت: برنامه‌های ستاد در حوزه‌های تجسمی، تئاتر و مشارکت هنرمندان بسیار فراگیر بوده است.

وی افزود: بخشی از برنامه‌های ستاد کنگره گرامیداشت ۶۵۰۰ شهید استان کرمان تولیدی و بخشی جنبه ترویجی و تبلیغی داشته و تلاش کردیم با همت و همراهی جامعه فرهنگی و هنری استان برنامه‌های مناسبی در این راستا برنامه ریزی کنیم که ماندگار شود.
انتهای پیام/ی

برپایی نمایشگاه کتاب در کرمان

برچسب ها: دفاع مقدس ، بازارنشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار