در آیین چهل قلم از هوشنگ مرادی کرمانی (نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان)، افسانه شعبان نژاد (شاعر حوزه کودک و نوجوان) و داود امیریان (نویسنده برتر حوزه دفاع مقدس) تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد جواد حسین زاده ؛ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان در آیین طرح ملی چهل قلم بمناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه حدود ۲ میلیون کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان کرمان موجود است که ۲۰۵ هزار نسخه به حوزه کتاب کودک و نوجوان، اختصاص دارد گفت: ۹۸ درصد از کتابخانه‌های استان به بخش کودک و نوجوان مجهز هستند و توجه جدی به حوزه کتاب کودک و نوجوان در کرمان وجود دارد.

وی افزود: بیش از ۵۳ هزار کودک و نوجوان در کتابخانه‌های عمومی استان کرمان عضویت دارند که از ابتدای امسال ۳۰۰ هزار کتاب در این حوزه به امانت رفته است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان تصریح کرد: از ابتدای امسال بیش از ۲ میلیون مراجعه کننده به کتابخانه‌های کرمان داشتیم که یک میلیون کتاب امانت داده شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح ملی چهل قلم در کشور افزود: در این طرح از شخصیت‌های بزرگ حوزه کتاب و کتابخوانی تقدیر می‌شود و مراسم امروز با حضور سه نفر از نویسندگان برتر کرمان برگزار می‌شود.

حسین زاده با بیان اینکه تلاش کردیم نهاد کتابخانه‌ها را به سمت ارائه خدمات فرهنگی ببریم تصریح کرد: از ابتدای امسال بیش از هزار نشست کتابخوانی با معرفی پنج هزار کتاب برگزار شد.

وی ادامه داد: در سال ۹۷ پنج هزار و ۳۵۰ فعالیت کتابخوانی در کتابخانه‌های عمومی استان انجام شده است که ۲ هزار فعالیت ویژه کودکان و نوجوانان بوده است.
این آیین با حضور جمعی از مسئولان و نویسندگان در محل سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر کرمان برگزار شد.

همچنین در این آیین از هوشنگ مرادی کرمانی (نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان)، افسانه شعبان نژاد (شاعر حوزه کودک و نوجوان) و داود امیریان (نویسنده برتر حوزه دفاع مقدس) تجلیل شد.


انتهای پیام/ی

۲۰۵ هزار کتاب کودک و نوجوان در کتابخانه‌های کرمان موجود است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار