معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای جایگزینی باغات لیمو که براثر بیماری جاروی جادوگر از بین رفته ، در سال آینده ۱۰۰ هزار نهال لیمو پرشین لایم مقاوم توزیع می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، با حضور کیخا رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، طهماسبی معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، حمزه نماینده مردم پنج گنج جنوبی در مجلس شورای اسلامی، برخوری مدیر کل جهاد کشاورزی جنوب کرمان و جمعی از مدیران و کشاورزان، مشکلات بخش کشاورزی شهرستان کهنوج بررسی شد.

طهماسبی معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در این منطقه با کمبود آب مواجه هستیم و نهاده‌های کشاورزی گران شده است، افزود: در رابطه با درختان خرما، ارقامی که کم بازده هستند و جایی در بازار ندارند با ارقام مرغوب‌تر مانند پیارم جایگزین می‌شوند و برای جایگزینی باغات لیمو که از بین رفته است، در سال آینده ۱۰۰ هزار نهال لیمو پرشین لایم که مقاوم هست جایگزین می‌شود.

وی در رابطه با گلخانه‌ها گفت: با توجه به اینکه گردش نقدینگی گلخانه داران یک بار در سال می‌باشد پیشنهاد شد بازپرداخت تسهیلات از هفت سال به ده سال افزایش یابد که این موضوع با بانک عامل مطرح و بررسی خواهد شد.

کیخا رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه یکی از ماموریت‌های کمیسیون‌های تخصصی مجلس اطلاع از کم و کیف فعالیت‌های کشاورزی در کشور است افزود: هدف ما در این راستا بود که از نزدیک با مسائل مردم آشنا شویم.

وی افزود: این منطقه ضمن اینکه از اقلیم متنوع و ظرفیت‌های فوق العاده کشاورزی کشور است و نقش بسزایی در تولید محصولات کشاورزی سالم و ارگانیک در کشور را دارا می‌باشد.

کیخا با بیان اینکه در این منطقه صنایع توسعه نیافته اند و شغل اکثریت مردم کشاورزی است، گفت: ظرفیت کمیسیون کشاورزی به طور کامل در خدمت کشاورزان این منطقه جهت برطرف کردن مشکلات آن‌ها است.

در این جلسه مقرر گردید تا دو هفته آینده مشکلات و کمبود‌های بخش کشاورزی این منطقه توسط سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان جمع بندی شود که بتوان با حضور مدیران ارشد کشوری جلسه‌ای برای حل این مشکلات در پایتخت برگزار شود.

چاه‌های فاقد پروانه، امحال وام‌های کشاورزی، مشکلات تسطیح و تجهیز اراضی کشاورزی عشایر، عدم لایروبی قنوات و اختلاف کشاورزان با منابع طبیعی در خصوص مالکیت زمین‌ها از مهم‌ترین مشکلات مطرح شده توسط کشاورزان بود.

در این جلسه برخی مسئولان و مدیران هم وعده دادند که در جهت رفع مسائل و مشکلات مطروحه نهایت تلاش و مساعدت خود را انجام دهند.

انتهای پیام/ی

بررسی مسائل و مشکلات کشاورزان کهنوج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.