معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش مراغه گفت: براساس آمار سرشماری سال ۹۵ از مجموع جمعیت هدف سوادآموزی ۱۰ تا ۴۹ ساله این شهرستان، ۱۰ هزار و ۷۴۶ نفر بی سواد هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،اسلامی معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش مراغه در نشست کمیته سوادآموزی مراغه با اشاره به روند رو به رشد توسعه سواد آموزی در شهرستان گفت: در حال حاضر ۹۳.۶ درصد جمعیت شهرستان سواد خواندن و نوشتن دارند.

وی ادامه داد: در راستای ریشه کنی کامل بی سوادی امسال یک هزار و ۵۰۴ نفر در دوره‌های سوادآموزی، انتقال و تحکیم سواد آموزی شهرستان شرکت کرده اند.

اسلامی اضافه کرد: اجرای طرح خواندن با خانواده برای ۸۵۸ سوادآموز و طرح انشا نویسی برای ۳۵۷ نفر از جمله اقدامات فرهنگی و آموزشی برای توسعه سوادآموزی بوده که در شهرستان به اجرا درآمده است.

وی گفت: شناسایی لایه سخت اجتماعی مهم‌ترین چالش پیش روی سوادآموزی در این شهرستان بوده و این امر نیازمند همراهی و همکاری تمامی نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی است.

وی افزود: همچنین برای ساماندهی اطلاعات تحصیلی دانش آموزان، اطلاعات و کارنامه‌های درسی آنان از سال ۱۳۵۵ تاکنون در سامانه‌ای هوشمند جمع آوری و طبقه بندی شده است.

اسلامی ادامه داد: اجرای طرح آموزش فرد به فرد و نیز ارائه خدمات آموزشی برای ۱۷ روستای زیر پنج دانش آموز از جمله اقداماتی است که برای توسعه تحصیلی دانش آموزان در مناطق محروم در این شهرستان انجام می‌شود.

مسکینی معاون عمرانی فرماندار مراغه نیز در این نشست با تاکید بر لزوم همکاری دستگاه‌های اجرایی برای ریشه کنی بی سوادی در جامعه گفت: جذب بی سوادان و توسعه سوادآموزی مستلزم فرهنگ سازی است.

وی افزود: برای این منظور باید از ظرفیت بخشداری‌ها و دهیاران استفاده و ریشه یابی‌های لازم و ضروری برای پایش اطلاعات سوادآموزی انجام شود.

بیش از ۴۶ هزار دانش آموز و سه هزار کادر فرهنگی در ۵۵۰ مدرسه دولتی و غیر دولتی مراغه در حال تحصیل و تدریس هستند.

 

انتهای پیام/ش

۱۱ هزار نفری در شهرستان مراغه بی سواد هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.