فرماندار شهرستان خمین از آماده‌سازی ۶ مدرسه و ۵۰ کلاس برای اسکان مسافرین نوروزی خبر داد

۵۰ کلاس آماده اسکان مسافرین نوروزی در خمینبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، احمد طهرانی فرماندار شهرستان خمین گفت: آموزش و پرورش توافق و هماهنگی‌های لازم را با آشپزخانه مرکزی که مسئولیت تهیه و پخت غذا مدارس شبانه روزی را دارد انجام داده است و در ایام نوروز تهیه و توزیع غذا به مهمانان نوروزی با قیمت تمام شده صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد:این اقدام برای اولین بار است که در استان صورت می‌پذیرد، بعد از اسکان میهمانان اطلاع رسانی پیرامون موضوع انجام شود تا خانواده‌هایی که تمایل دارند سفارش خود را به مسئولین ثبت سفارش غذا اعلام و غذا را در مکان تحویل بگیرند.

طهرانی افزود: بستر و شرایط لازم برای اسکان مسافرین در ۶ مدرسه و ۵۰ کلاس فراهم شده است و مسافران می‌توانند از پنجم اسفند ماه با ثبت‌نام در سامانه متمرکز نسبت به رزرو اقدام کنند.

با توجه به اینکه اساس دستور استاندار مقام تصمیم‌گیرنده برای اسکان نوروزی مسافران در شهرستان‌ها فرمانداران هستند، طبق روال سال گذشته شرط پذیرش در مدارس با اولویت فرهنگیان برای عموم مردم نیز آزاد است.

فرماندار خمین در پایان افزود: استقرار دو نوروزگاه در ورودی شهر و جوار بیت امام خمینی (ره)، ایجاد غرفه صنایع دستی و عرضه سوغات شهرستان، استقرار اکیپ‌های نظامی و هلال‌احمر در ورودی شهر و تهیه و توزیع بروشور از جاذبه و اماکن گردشگری شهرستان را از دیگر اقدامات انجام شده برای استقبال از نوروز دانست.

در نوروز سال گذشته سه هزار و ۲۰۰ مسافردر قالب ۵۰۰ خانوار در پنج مدرسه خمین از امکانات اسکان برخوردار شدند. خمین واقع در جنوب استان مرکزی دارای ۱۰۵ هزار نفر جمعیت است.

بیت تاریخی امام راحل، دستکند‌های زیر زمینی، تیمچه بازار، قلعه سالار محتشم، سنگ نگاره‌های تیمره، کبوترخانه، کوه بوجه، قلعه‌های تدافعی و ۳۲ بقعه متبرکه از جمله اماکن دیدنی خمین است.

سالانه حدود ۵۰۰ گردشگر داخلی و خارجی از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و گردشگری شهرستان خمین بازدید می‌کنند.

انتهای پیام/ ک.

آماده سازی ۵۰ کلاس در ۶ مدرسه برای اسکان مسافران در خمین

برچسب ها: عید نوروز ، مسافرت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.