به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، احمد اسکندری نسب؛ مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان امروز در گردهمایی معاونان آموزش متوسطه شهرستانها و مناطق استان کرمان بر انجام کار تیمی و ایجاد تعامل و همافزایی در راستای ارتقا سطح فعالیتهای آموزشی و پرورشی تأکید کرد.
وی تصریح کرد: تجزیه و تحلیل فعالیتها و برنامههای حوزه آموزش متوسطه و ایجاد حساسیت در جهت برنامهریزی برای کیفیت بخشی به این فعالیتها ضروری است.
اسکندری نسب از نیروی انسانی به عنوان مهمترین و با ارزشترین سرمایه آموزش و پرورش یاد کرد و گفت: توانمندسازی و بروز رسانی معلمان ضرورتی انکارناپذیری در راستای تحقق اهداف آموزشی و پرورشی است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به وجود سرمایههای مختلف در آموزش و پرورش، تصریح کرد: به رخ کشیدن نداشتهها و گلایه مکرر از مشکلات مالی مانع از برنامهریزی برای موفقیت میشود، اما اگر با مثبتاندیشی سرمایههای مختلف شناسایی شوند مسیر برای موفقیت هموار و آسانتر میشود.
اسکندری نسب اظهار داشت، در آموزش و پرورش هیچ سقفی برای موفقیت و پیشرفت وجود ندارد، چون انسانسازی و هدایت دانشآموزان به سمت زندگی بهتر و کمال و سعادت مهمترین هدف این دستگاه مهم و زیرساختی است.
وی با بیان اینکه کیفیتبخشی باید سرلوحه همه برنامهها در آموزش و پرورش باشد، بیان کرد: تقویت تفکر کیفیت محور در همه حوزههای آموزش و پرورش ضروری است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با تأکید بر برنامهریزی در راستای ارتقاء کیفیت در مدارس متوسطه، افزود: برنامهریزی پایه و مقدمه کیفیتبخشی است.
اسکندری نسب با بیان اینکه عمر گرانمایه دانشآموزان با ارزشترین سرمایههای مردم و کشور به صورت امانت در اختیار ماست، تصریح کرد: کیفیتبخشی به فعالیتهای آموزشی و پرورشی را فراموش نکنیم، چون این فراموشی بزرگترین خیانت به کشور و مردم است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان به توسعه متوازن رشتههای تحصیلی در استان اشاره کرد و گفت: باید بهعنوان مشاور مصلحتهای دانشآموزان و کشور را برای اولیا و دانشآموزان تشریح کنیم تا بهترین انتخاب را بر اساس توانمندیها و واقعیتهای کشور و جامعه داشته باشند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بر استفاده فکری و مشاورهای از اولیا دانشآموزان تأکید کرد و افزود: باید جلسات انجمن اولیا و مربیان بهصورت کارگاه آموزشی برگزار شود.
وی از توجه به تفاوتهای فردی دانشآموزان در فرآیند تدریس بهعنوان یک اصل نام برد و بر شناسایی استعدادهای دانشآموزان و برنامهریزی برای شکوفای این استعدادها تأکید کرد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان از برنامه تعالی مدیریت مدرسه بهعنوان برنامهای موثر در راستای کیفی بخشی به فعالیتهای آموزشی و پرورشی نام برد و خاطرنشان کرد: این برنامه باید از برنامههای ذاتی همه مدارس باشد و برای همهی ارکان مدرسه قابل استفاده شود.
انتهای پیام/س