مدیر کل دفتر حمل و نقل ریلی درون شهری گفت: شهرداری‌ها واقعا با این وضعیت بودجه نمی‌توانند کار‌های خود را تمام کنند.

دولت ۵۰ درصد هزینه ناوگان شهری را تقبل کرده است/ راه‌اندازی خطوط ترانوا برای اولین بارحسین رجب صلاحی مدیر کل دفتر حمل و نقل ریلی درون شهری و حومه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در گفت‌و‌گو‌ با خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اقدامات دولت برای تهیه ناوگان درون شهری گفت: شهرداری‌ها واقعا با این وضعیت بودجه نمی‌توانند کار‌های خود را تمام کنند، اکنون یک خط مترو ۲۰ کیلومتری قریب به ۸ هزار میلیارد تومان بودجه صرف می‌کند.

وی در ادامه افزود: شهرداری‌ها با توان مالی فعلی هر چند سخت سعی در تکمیل و ساخت پروژه‌های خود هستند. چندی پیش دولت گفته بود که تنها ۵۰ درصد هزینه ناوگان و برخی از هزینه‌های تجهیزات را می‌تواند فراهم کند.

رجب‌صلاحی با بیان اینکه دولت باید به شهرداری‌ها کمک کند، گفت: مترو از آن دست بحث‌هایی است که هزینه بسیاری در بحث ارز بری در ناوگان و تجهیزات دارد. اکنون پیشنهادی که ما به برخی از شهر‌ها داده‌ایم بحث ترانوا است. ترانوا بحث روز است که اولا هزینه‌ها را تقریبا یک چهارم می‌کند، و اگر ما نسبت هزینه‌های عمرانی در مترو را ۷۰ درصد و ناوگان ۳۰ درصد بگیریم، با آمدن ترانوا این هزینه برعکس خواهد شد؛ اکنون ما در رشت این کار را عملیاتی کرده‌ایم که ترانوا را در کشور برای اولین بار اجرا کنیم.

مدیر کل دفتر حمل و نقل ریلی درون شهری درباره مزایای ترانوا گفت: در مسیر ترانوا، بی آر تی هم می‌تواند عبور و مرور می‌کند، ما در تلاش هستیم تا این پروژه هرچه زودتر عملیاتی شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
كلش تالشانى
۲۳:۳۱ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
تراموا وسيله حمل و نقل شهرى بسيار قديمى و مربوط به قبل از جنگ جهانى دوم است. ٨٥ ٪‏ از كشور ها تراموا را برچيده اند. تراموا باعث كندى ترافيك ميشود. تراموا در مشهد هم جواب نداد و حالا در شهر رشت زيبا دروازه اسبق اروپا با يك پيشنهاد سطحى و دل خوشى لحظه اى هورا كشيدند كه تراموا داشته باشند. ايا روى مونوريل هاى هوايى بررسى داشتيد؟
آخرین اخبار