شهردار بوکان گفت: مدیریت شهری باید بروز و مسلح به قوانین مختلف باشد.

بابک رستم پور شهردار بوکان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،با بیان اینکه مدیریت شهری باید باید بروز و مسلح به قوانین مختلف باشد تا بتواند رضایت مندی عمومی را در میان مردم ایجاد کند و شهر را به خوبی مدیریت نماید، گفت: از زمان تصویب قانون شهرداری‌ها در سال ۱۳۳۱ دیگر بر روی آن هیچ نوع بازنگری صورت نگرفته است که همین مهم سبب بروز مشکلات فراوانی به علت خلا‌های قانونی در شهرداری‌ها شده است.

وی با تاکید بر اینکه قانون شهرداری‌ها دارای ضعف‌های فراوانی است که می‌بایست حتما یک بازنگری کلی روی آن صورت گیرد، افزود: خلٲ‌های قانونی سبب می‌شود عملکرد شهرداری‌ها در بسیاری از جهات رضایت مندی عمومی را در پی نداشته باشد.

شهردار بوکان عنوان کرد: روزمرگی‌هایی که امروزه در اداره شهرداری‌ها وجود دارد، ناشی از مشکلات سیاست گذاری، نیروی انسانی و طرح‌های جامع شهرداری‌ها است و سبب شده شهرداری به جای توجه به حوزه‌های کلان مدیریت، در مشکلات روز مره خود دست و پا بزند.

وی با اشاره به اینکه در طرح جامع تفصیلی با مشکلات عدیده‌ای رو به رو هستیم، زیرا در این طرح‌ها هیچ گونه توجه‌ای به ساختار بومی و محلی شهر‌های مختلف کشور نشده است، تصریح کرد: توجه به فرهنگ بومی و محلی در ساخت و ساز‌ها باید یکی از اصلی‌ترین قانون‌ها در طرح جامع تفصیلی باشد.

شهردار بوکان بسیاری از مشکلات موجود در این شهر از جمله کمبود سرانه فضای سبز و ورزشی را ناشی از بی توجهی به فرهنگ بومی محلی را در طرح‌های جامع دانست و اضافه کرد: طی ۱۸ ماه گذشته سعی کرده ایم این کمبود‌ها را با تعامل و همکاری با دیگر ارگان‌های سطح شهر برطرف کنیم.

بابک رستم پور در پایان با یادآوری اینکه با نگاهی به تاسیس شهرداری بوکان در سال ۱۳۲۷ بیشتر به اهمیت این شهر پی می‌بریم، زیرا این شهرداری تنها دو سال پس از تصویب قانون بلدیه در سال ۱۳۲۵ بوکان شروع به کار کرد، تصریح کرد: نگاهی به رشد جمعیت در این شهر بوکان طی سه دهه گذشته، می‌توان به جایگاه خطیر این شهر در منطقه پی برد.
 
انتهای پیام/م
 

قانون شهرداری‌ها دارای ضعف‌های فراوانی است

برچسب ها: شهرداری ، شورای شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.