عبور از موانع تولید و صادرات گل /پیشروی به سمت اشتغال و ارز آوریبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، رفع مشکلات و موانع صادراتی صنعت گل و گیاه علاوه بر ارزآوری برای کشور و استان، در زمینه ایجاد اشتغال پایدار حائز اهمیت است.

ابراهیم علیپور مدیرعامل اتحادیه پرورش دهندگان گل وگیاه زینتی محلات گفت: باتوجه به ظرفیت‌های تولید گل درکشور وهمچنین اهمیت ایجاد شغل پایدار، رفع موانع تولید وصادرات گل فرصتی برای اشتغال و ارزآوری است.

علیپور افزود: هم اکنون ۶۰ درصد بذر گل کشور در محلات تولید می‌شود و تولید بذر گل از مهمترین راهکار‌های پرورش گیاهان زینتی بدون وابستگی به واردات است، بنابراین بایستی از این ظرفیت برای درآمدزایی و اشتغال و ارزآوری بهره گرفت.

وی افزود: چنانچه مشکلات و موانع موجود در حوزه صادرات رفع شود، با افزایش صادرات گل و گیاهان زینتی درآمد بسیار خوبی نصیب استان و کشور خواهد شد، اما از این ظرفیت تاکنون به درستی بهره گرفته نشده است.

مدیرعامل اتحادیه پرورش دهندگان گل وگیاه زینتی محلات در پایان گفت: در حال حاضر هزینه‌های تولید بالا، کمبود نیروی ماهر، هزینه بالای حمل و نقل، سنتی بودن گلخانه‌ها و تصمیم گیری‌های غیرکارشناسی در بخش دولتی از مشکلات و موانعی است که صادرات گل را با مشکل مواجه کرده است.

گفتنی است، محلات بزرگترین منطقه زیر کشت و تولید گل و گیاه زینتی را در کشور دارا است و۱۸ درصد از اراضی زیر کشت گل کل کشور در این شهرستان قرار دارد. همچنین سالانه ۸۰درصد تولید گل‌های فصلی و نشایی، ۲۱ درصد تولید درخت و درختچه‌های زینتی، ۱۴درصد تولید گیاهان آپارتمانی و ۱۲درصد تولید گل شاخه بریده کشور در محلات صورت می‌پذیرد.

انتهای پیام/ ک.

تصمیم گیری‌های غیرکارشناسی در بخش دولتی از مشکلات و موانع صادرات گل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.