معاون حفاظت و بهره برداری شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: ایجاد گروه های مدیریتی برای مشارکت مردمی به منظور حفاظت و بهره برداری منابع آب می تواند کمک قابل توجهی کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حبیبی معاون حفاظت و بهره برداری شرکت مدیریت منابع آب ایران ضمن بازدید از بخش‌های مختلف سازمان آب منطقه ای فارس بر لزوم حفاظت، صیانت و بهره برداری مناسب از منابع آب تأکید کرد و گفت: با توجه به بحران‌های اخیر خشکسالی، شرایط اقلیمی، احتیاج روز افزون به مصرف آب و همچنین برداشت تقریبی ۵۵ درصد از منابع آب‌های زیرزمینی، همه نهاد‌هایی که در منابع آبی نقش دارند موظف به همکاری هستند و همه مصوبه‌هایی که در مورد حفاظت از منابع آب تصویب شده، لازم الاجرا است.

وی تصریح کرد: ایجاد گروه‌های مدیریتی برای مشارکت مردمی در راستای حفاظت و بهره برداری منابع آب می‌تواند کمک قابل توجهی کند.

حبیبی ادامه داد: طرح‌هایی همچون ساماب با روندی که در پیش داشته، استان فارس را به عنوان استان پایلوت در این طرح معرفی کرده است لذا موفقیت‌هایی که در امور آب و حوزه‌های وابسته داشته کمک بزرگی در راستای حفاظت و بهره برداری و تسریع در امور آب و مشترکین ایجاد کرده است.

طرح علاج بخشی سد‌ها در فارس اجرایی شود

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت مدیریت منابع آب ایران با بیان اینکه طرح علاج بخشی سد‌ها در برخی از استان‌ها اجرایی شده است، ادامه داد: در استان فارس هم باید این طرح اجرایی شود که در این راستا کار‌هایی از قبیل: تجهیز طرح اندازه گیری، خطوط آبرسانی (آب منظقه‌ای)، تأسیسات آبرسانی (آبفا) و طرح‌های بهره برداری و مسائلی که به آبفای استان مرتبط است همه در راستای حفاظت و بهره برداری منابع آب، باید مورد مطالعه، همکاری و تبادل نظر قرار گیرد.

حبیبی افزود: مدیریت آب در اختیار معاونت حفاظت و بهره برداری خلاصه شده است و سختی‌هایی که در این حوزه وجود دارد باید تحمل شود و انگیزه‌ای برای حفاظت و صیانت از منابع آبی استان و حفظ استان در برابر بحران آب باشد.

انتهای پیام/چ

 

برچسب ها: آب و هوا ، بارش باران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار