حقیقت گفت: با توجه به ورود سامانه بارشی از مرز‌های غربی کشور به کشاورزان توصیه می‌شود که هشدار‌ها را جدی بگیرند.

کشاورزان هشدارها را جدی بگیرند/ پیش‌بینی بارش‌‌های نرمال در سه ماه آیندهمسعود حقیقت مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از فعالیت سامانه بارشی در جنوب و جنوب شرق کشور خبر داد و گفت: براین اساس به پسته کاران این مناطق توصیه می شود که از روغن پاشی باغات خود اجتناب کنند.

وی افزود: با توجه به آنکه در روزهای منتهی به پایان هفته سامانه بارشی از مرزهای غربی وارد کشور می شود، از این رو به کشاورزانی که گندم آنها در مرحله پنجه زنی است، توصیه می شود که نسبت به کود پاشی مزارع خود به ویژه کود اوره اقدام کنند تا بتوانند از این بارش ها بهره ببرند.


بیشتر بخوانید: کشاورزان هشدارها را جدی بگیرند/بارش های اخیر التیام بخش بهره برداران بخش کشاورزی است


حقیقت در توصیه ای به کشاورزان گفت: با توجه به بارش های مناسب پیش رو در مناطق جنوب و جنوب غرب  به کشاورزان هشدار می دهیم که مرتب مزارع خود را پایش کنند و در صورت رویت علایم زنگ زرد موضوع را به کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی برای مبارزه و سم پاشی اطلاع دهند تا آسیبی به محصولشان وارد نشود.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به بارش باران و اُفت دما به گلخانه داران مناطق شمالی به ویژه مناطق غرب توصیه می شود که مراقب دمای گلخانه های خود باشند.

مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی با اشاره به اینکه همچنان به طبیعت بدهکار هستیم، بیان کرد: با توجه به بارش های مناسب در فصل پاییز و زمستان، سال خوبی پیش روی کشاورزان بویژه زراعت کاران دیم است با این وجود انتظار می رود بخشی از کمبود منابع آب در بخش کشاورزی جبران شود.

به گفته وی، با توجه به بارش های مناسب در ماه های اسفند، فروردین و اردیبهشت شرایط برای کشت محصولات دیم به ویژه گندم مناسب است.

حقیقت در پایان با اشاره به اینکه میزان بارش در یک سال زراعی را نمی توان ملاک قرار داد، تصریح کرد: اگرچه در سه ماه آینده  بارش ها نسبت به مدت مشابه سال قبل و بلندمدت بیشتر است،بنابراین در مجموع سال بدی از نظر زراعت نیست.

انتهای پیام/

بارش‌های سال زراعی جدید کمبود منابع آب را جبران می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۴ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
قبلا كه بارون و برف خوب ميومد روستائيا كلي گاو و گوسفند قربوني ميكردن ولي الان كه اينهمه بارش اومده يه مرغم سر نميبرن انگاري از خدا طلبكارن
آخرین اخبار