یک مقام مسئول گفت: با توجه به ورود سامانه بارشی از مرزهای غربی کشور به کشاورزان توصیه می شود که هشدارها را جدی بگیرند.

کشاورزان هشدارها را جدی بگیرند/ عشایر از ترددهای بی مورد در حاشیه رودخانه‌ها اجتناب کنندمسعود حقیقت مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از ورود سامانه بارشی از مرزهای غربی به کشور خبر داد و گفت: با ورود سامانه بارشی در نواحی غرب، دامنه های البرز و زاگرس شاهد بارش برف و باران خواهیم بود.

وی در توصیه ای به کشاورزان افزود: به کشاورزان غرب و زاگرس توصیه می‌کنم که نسبت به پاکسازی راه ها، باغات و مزارع خود اقدام کنند.

حقیقت ادامه داد: با توجه به استمرار بارش باران به عشایر توصیه می شود که تا پایان هفته از ترددهای بی مورد در حاشیه رودخانه ها، کوه ها و ارتفاعات جدا خودداری کنند.


بیشتر بخوانید: دامداران از چرای دام به حاشیه رودخانه ها اجتناب کنند/بارش های اخیر تاثیری در جبران خشکسالی ها ندارد


مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی درباره اینکه بعد از عبور سامانه بارشی احتمال کاهش دما در نواحی مرتفع دور از انتظار نیست، بیان کرد: با توجه به کاهش دمای صبح گاهی به گلخانه داران توصیه می شود که علاوه بر تامین سوخت مورد نیاز، کشیک شبانه را در واحدهای خود برقرار کنند.

به گفته وی، زنبوردارانی که در جنوب و جنوب غرب کشور مستقر هستند، از کندوهای خود مراقبت کنند چرا که این بارش ها می تواند منجر به آب گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها شود.

حقیقت در توصیه دیگر به کشاورزان گفت: با توجه به بارش های مناسب باران و بهره مندی از این آب به کشاورزان توصیه می شود که نسبت به ترمیم جوی در مزارع و باغات خود اقدام کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه همچنان به طبیعت بدهکار هستیم، بیان کرد: اگرچه بارش های مناسب در سال زراعی جدید می تواند درصدی از خشکسالی سال گذشته را التیام بخشد، اما نمی توان انتظار داشت که کل خشکسالی یازده سال اخیر جبران شود.

مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در پایان تصریح کرد:  با یک سال بارندگی مناسب تنها بخشی از مشکلات کمبود منابع آبی در بخش کشاورزی مرتفع خواهد شد، در حالیکه با استمرار بارش های مناسب در سال های پیش رو می توان به رفع خشکسالی های اخیر امید داشت.

انتهای پیام/

بارش‌های اخیر درصدی از خشکسالی سال‌های گذشته را التیام می بخشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار