مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی استان قزوین گفت: در پنج سال گذشته ۲ هزار و ۸۸۰ خیر در آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد استان مشارکت داشته اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، محمدعلی محمدی در اولین همایش تجلیل از خیران کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد استان قزوین گفت: در این مدتهزار و ۴۰۹ زندانی در استان آزاد شده اند که آزادی بالغ بر ۳۰۰ تن از آن‌ها با اهدای مبلغ ۴۰ میلیارد ریال توسط خیران اتفاق افتاده است.

وی با مقایسه کمک‌های امسال خیران با سال‌های گذشته اضافه کرد: در سال جاری هزار و ۱۲۷ خیر در این امر مشارکت داشته اند که از این نظر رشدی سه سرابری نسبت به چهارسال گذشته دارد.

محمدی ادامه داد: با مشارکت این خیران ۱۳۱ نفر طی سال جاری از زندان آزاد شده اند که دو برابر چهار سال گذشته است.

وی، مبلغ کمک‌های اهدایی امسال را نیز ۱۴ میلیارد ریال عنوان کرد که از این نظر نیز نسبت به چهارسال گذشته بیش از دو برابر بوده است.

وی افزود: خیران، بزرگترین تکیه گاه ستاد دیه هستند و اساسا این ستاد در ابتدا هم با اتکا به همین افراد تشکیل شد.

وی اظهار داشت: خانواده زندانیان جرایم غیر عمد در نبود سرپرست و عضو خانواده خود در کنار مشکلات زیادی که دارند با خطرات اجتماعی هم مواجه هستند از این رو کار خیران در کمک به این زنذانیان هم نتایج اجتماعی و هم اخروی فراوانی دارد.

محمدی با تاکید بر فرهنگسازی کمک به آزادی زندانیان گفت: در سال ۹۷ با برنامه ریزی‌های خاص و تغییرات عمیقی که ایجاد شد شاهد مشارکت بیشتر خیران نسبت به گذشته بودیم و هفت جشن گلریزان نیز در استان برگزار شد.

انتهای پیام/پ

آزادی زندانیان جرایم غیر عمد استان قزوین

برچسب ها: دادگستری ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.