حجت الاسلام والمسلمین عرفاتی جزئیات اختتامیه طرح ملی حفظ قرآن کریم بشارت ۱۴۵۲ را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار  حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست خبری اختتامیه برنامه تلویزیونی طرح ملی حفظ قرآن کریم بشارت ۱۴۵۲ با حضور حجت الاسلام والمسلمین محسن عرفاتی سرپرست شبکه قرآن و معارف سیما امروز (سه شنبه) ۷ اسفند برگزار شد.

در ابتدای نشست حجت الاسلام والمسلمین عرفاتی سرپرست شبکه قرآن و معارف سیما گفت: طرح ۱۴۵۲ دوازدهمین سال برگزاری طرح ۱۴۵۲ است و از سال ۱۴۴۱ با محوریت شبکه قرآن و معارف سیما کار خود را آغاز کرده است.

وی ادامه داد: این طرح یک طرح تابستانه و هدف گذاری آن برای اوقات فراغت دانش آموزان بود که از ابتدا یک محتوای قرآنی را پیگیری کنند.

سرپرست شبکه قرآن و معارف سیما بیان کرد: هر سال، حفظ یک سوره محور طرح قرار گرفته است تا در این طرح یک همگرایی بین سازمان‌ها ایجاد شود.

حجت الاسلام والمسلمین عرفاتی بیان کرد: موضوع و محور برای طرح بشارت ۱۴۵۲ جزء سی اختصاص داده شده است.

 وی افزود: اختتامیه طرح ۱۴۵۲ در روز‌های پایانی اسفند ماه برگزار خواهد شد و امروز شاهد نشست اختتامیه برنامه تلویریونی طرح ملی حفظ قرآن کریم هستیم.

عرفاتی سرپرست شبکه قرآن و معارف سیما عنوان کرد: این طرح را فراگیر نامیدیم؛ به دلیل اینکه از همه ظرفیت های رسانه ای معاونت سیما و رادیو استفاده کرده ایم. همچنین علاوه بر فصل تابستان، در فصل های پاییز و زمستان نیز این طرح را برگزار کردیم.

وی افرود: هدف این طرح قرآنی پشتیبانی از تربیت ده میلیون حافظ قرآن کریم است؛ چرا که رهبر انقلاب از شورای توسعه فرهنگ قرآنی خواستند که ده میلیون حافظ در کشور داشته باشیم و هدف گذاری آن را حفظ جزء سی قرآن کریم قرار دادند. کشف استعدادهای نهفته حفظ قرآن کریم در سراسر کشور، همگرایی نهادهای قرآنی و نهادهای اجتماعی بخشی از هدف طرح ملی قرآن کریم است. چشم انداز ما راه‌اندازی پویش حفظ قرآن کریم در میان اقشار مختلف جامعه است و استراژی ما استفاده از ظرفیت و پیش زمینه حفظ آیات جزء سی قرآن کریم است.

عرفاتی ادامه داد: پخش برنامه در شبکه های مختلف برای اثرگذاری بیشتر از اهداف دیگر طرح ملی قرآن کریم است. ما باید به سمتی حرکت کنیم که ساختارهای رسانه ای خود را متنوع نشان دهیم.

سرپرست شبکه قرآن و معارف سیما درباره برنامه‌های مرتبط با طرح بشارت ۱۴۵۲ تصریح کرد: در شبکه قرآن هر شب بحث آموزش سوره‌های مرتبط با طرح را داشته ایم. دیگر شبکه‌ها نیز هر روز برنامه‌هایی را پخش می کردند. در مسابقه پیامکی مرتبط با این طرح هم هشت میلیون نفر شرکت کردند و در کل می‌توان گفت در این طرح ۱۶ میلیون نفر مشارکت داشته‌اند.

عرفانی بیان کرد: برای آموزش جزء سی ام به دانش آموزان وزارت آموزش و پرورش بسیار همکاری خوبی داشت و چندین میلیون دانش آموز در این طرح شرکت کردند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.