داوری با بیان اینکه مردم باید ایمنی ساختمان‌ها را از سازندگان آن‌ها مطالبه کنند، گفت: نردبان هم تضمین کننده ایمنی ساختمان‌ها نیست.

خبرنگار: کاظمی/مردم باید ایمنی ساختمان‌ها را از سازندگان آنها مطالبه کنندبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی داوری مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران در اختتامیه چهارمین همایش ملی و اولین همایش بین‌المللی آتش‌نشانان که امروز (سه‌شنبه ۷ اسفند ماه) برگزار شد، ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا (س)، اظهار کرد: ایمنی از مهم‌ترین مسائلی است که باید به آن پرداخته شود و ما برای رسیدن به این هدف نیاز به توسعه سخت‌افزاری داریم.

وی افزود: آن چیزی که در آتش‌نشانی رخ داده قابل ملاحظه است و آتش‌نشانی در راستای آموزش تخصصی نیرو‌های خود توانسته گام‌های بلندی را بردارد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران تصریح کرد: همیشه اعتقاد داشته‌ایم که به روزرسانی تجهیزات آتش‌نشانی به یک باره انجام نمی‌شود و در بحث محتوایی باید اتفاقات بهتری هم رخ دهد.

داوری با بیان اینکه برای جلوگیری از سوانح باید از وقوع آن جلوگیری کنیم، گفت: ۵ دانشگاه برتر با ما همکاری کردند تا این همایش برگزار شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران در خصوص ساختمان‌هایی که نیازمند ایمن‌سازی هستند، تصریح کرد: اگر آگاهی‌های مردم بالا رود و ایمنی ساختمان را از سازنده آن مطالبه کنند، گام مؤثری برداشته‌ایم.


بیشتر بخوانید: ضمانت اجرایی برنامه‌های پیشگیرانه‌ در آتش نشانی بر تأمین تجهیزات مقدم است


وی با اشاره به ساختمان‌های قدیمی، گفت: فرصت فرار ایمن در ساختمان‌های قدیمی بیش از ۴۰ سال گذشته ۱۷ دقیقه بود، اما در ساختمان‌های جدید فرصت فرار ایمن به ۲ دقیقه رسیده است.

داوری با اشاره به اینکه امروز صحبت از ساختمان‌هایی می‌شود که مرتفع هستند، اما نردبان به آن‌ها دسترسی ندارد، خاطرنشان کرد: از لحاظ ایمنی، نردبان هم تضمین کننده ایمنی ساختمان‌ها نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار