مدیرکل طرح و برنامه معاونت باغبانی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی از افزایش ۲ برابری صادرات محصولات باغی در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حبیب رادفر، مدیرکل طرح و برنامه معاونت باغبانی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی صبح امروز در دوره آموزش‌های راهبردی ویژه مدیران جهاد کشاورزی استان‌های منطقه دو کشور در اردبیل افزود: در سال ۹۲ میزان صادرات ۸۴۲ هزار تن بوده که این عدد در سال ۹۶ به یک میلیون و ۵۴۹ هزار تن رسیده که افزایش دو برابری را نشان می‌دهد.

وی اظهار داشت: در سال ۹۲ کل تولیدات کشاورزی ۹۷ میلیون تن بوده که این رقم در سال ۹۵ به ۱۱۸ میلیون تن رسیده است و در کنار زراعت، باغبانی، دام و طیور و شیلات، تولیدات باغبانی با ۲۸.۱ درصد بالاترین رشد را داشته است.

مدیرکل طرح و برنامه معاونت باغبانی سازمان تحقیقات کشاورزی با اشاره به میزان صادرات محصولات مهم باغبانی از سال ۹۰ تا ده ماه ۹۷ افزود: در سال ۹۲ میزان صادرات ۸۴۲ هزار تن بوده که این عدد در سال ۹۶ به یک میلیون و ۵۴۹ هزار تن رسیده که افزایش دو برابری را نشان می‌دهد.

حبیب رادفر با اشاره به آمار از افزایش صادرات محصولات باغی تصریح کرد: افزایش صادرات باعث ارزآوری بیشتر به کشور می‌شود.

وی افزایش تولید در محیط‌های گلخانه‌ای و کنترل‌شده، توسعه باغات و گیاهان دارویی در اراضی شیب‌دار، اصلاح و جایگزینی باغات غیراقتصادی و مسن، حمایت از افزایش تولید محصولات باغی دارای مزیت و حمایت از ایجاد زنجیره ارزش بازار تولید محصولات باغبانی را جزو سیاست‌های مهم باغبانی کشور در برنامه ششم توسعه عنوان کرد.

انتهای پیام/ح

افزایش تولید محصولات باغی در کشور

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.