حجت‌الاسلام خاموشی گفت: باید در حفظ موقوفات و جلوی موقوفه خواری گرفته شود تا مردم از نفع وقف آگاه شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،  حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ظهر امروز در دیدار آیت‌الله علوی گرگانی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به وظیفه سازمان اوقاف در توجه به اموال وقفی و حق‌الناس بودن موقوفات گفت: ۱۹۰ هزار وقف نامه در کنار چهار مکان زیارتی حرم امام رضا (ع)، حرم حضرت معصومه (س)، حرم شاهچراغ (ع) و حرم عبدالعظیم حسنی در کشور ثبت‌شده است.

وی تعداد رقبه این تعداد موقوفات را حدود یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار رقبه دانست و ادامه داد: یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار نیت وقف در وقف نامه‌ها ذکرشده که حدود ۶۰ درصد آنان وقف حضرت امام حسین (ع) است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: در گام نخست باید در حفظ موقوفات و جلوی موقوفه خواری گرفته شود و برای تاریخچه آنان کار ویژه‌ای صورت گیرد و هزینه‌ها و درآمد‌های آنان به درستی احصا و شفاف‌سازی شود تا مردم از نفع وقف آگاه شوند.

وی با بیان اینکه ترویج وقف دانش باید در کشور در شرایط فعلی بیشتر موردتوجه قرار گیرد ابراز کرد: یکی از راه‌های جلوگیری از خسارت تحریم‌ها وقف دانش است و کشور در دهه چهل تجربه این کار را داشته و می‌توانیم از این اقدام برای عبور از مشکلات کشور استفاده کنیم.

خاموشی با اشاره به طراحی موتور درون‌سوز توسط دانشمندان کشور برای صرفه‌جویی در مصرف بنزین و جلوگیری از آلودگی هوا تصریح کرد: حدود پنج هزار نفر طبق آمار‌ها در سال در حوادث رانندگی دچار عارضه‌های نخایی می‌شوند که دانشمندان بومی موفق شده که به بسیاری از آنان زندگی دوباره داده و هزینه‌های دولت و خانواده را کاهش دهند.

وی توجه به صنعت نانو در کشور را با توجه به قرار گرفتن در بین ۵ کشور برتر جهان در این زمینه مهم ارزیابی کرد و گفت: می‌توان با سرمایه‌گذاری در صادرات دانش‌بنیان و توسعه دانش درآمد بسیاری را برای کشور به دست آورد.

انتهای پیام/الف

جلوگیری از موقوفه خواری در کشور؛ مردم باید از نفع وقف آگاه شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار