شاهد صادق پور تهیه کننده آلبوم «حالا که می‌روی» روند تولید و جزئیات تهیه آلبوم را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، ابتدای هفته، جدیدترین اثر محمد معتمدی با نام «حالا که می‌روی» به همت موسسه فرهنگی مأوا منتشر و رونمایی شد. ترانه‌های آلبوم را محمد مهدی سیار و آهنگسازی را فرید سعادتمند بر عهده داشت. درباره مراحل تولید این اثر با شاهد صادق پور تهیه کننده «حالا که می‌روی» گفتگو کردیم که در ادامه می خوانید.

هزینه های «حالا که می روی» از دیگر آۀبوم های موجود در باراز بسیار پایین تر بود

وی درباره چگونگی تولید آلبوم «حالا که می‌روی» گفت: من یکسال و نیمِ پیش به واسطه رفاقت دیرینه با آقای معتمدی برای تولید تک آهنگ «حالا که می‌روی» به دفتر فرید سعادتمند رفتم. می‌دانستم که معتمدی به کار با آقای سعادتمند علاقه‌ داشت؛ آهنگسازی دو قطعه را سعادتمند انجام داده بود که معتمدی خیلی از آن استقبال کرد. ابتدا قرار بود که تک قطعه کار کنیم اما با توجه به ایدئولوژی و سلسله ملودی‌هایی که سعادتمند در ذهن داشت، تصمیم گرفتیم یک آلبوم با آن محتوا و فرم مورد نظر جمع آوری کنیم.


بیشتر بخوانید: من در طول این ۲۰ سال یک بیلبورد هم در شهر نداشتم/ موسیقی سنتی نمی‌تواند در جامعه امروز فراگیر شود 


صادق پور در ادامه به سختی های تولید اشاره کرد و گفت: با توجه به ارتباطی که با سازمان اوج و ماوا داشتم، آلبوم را معرفی کردم. پس از گذشت چند جلسه، با مسئولان سازمان اوج به جمع بندی نهایی رسیدیم. اشعاری که می‌خواستیم را از کتاب روز خوانی محمد مهدی سیار برداشتیم و بقیه اشعار را سیار از ملودی‌هایی که پیشتر سعادتمند آماده کرده بود، سرود. به این ترتیب مجموعه را تولید کردیم. هزینه‌های تولید این آلبوم از دیگر آلبوم‌های موجود در بازار خیلی کمتر بود.

وی افزود:دستمزد معتمدی، سعادتمند و سیار از دستمزد دیگر خوانندگان، آهنگسازان و ترانه سرایان، بسیار کمتر است. در پخش هم با یک شرکت قرار داد بستیم. ما بر خلاف تصورات بسیاری، هزینه سنگینی متحمل نشدیم.

هزینه های «حالا که می روی» از دیگر آۀبوم های موجود در باراز بسیار پایین تر بود

وی افزود: به دلیل چارچوب بندی‌های آلبوم و شیوه آهنگسازی آن باید از نوازنده تراز اول استفاده می‌کردیم. دستمزد‌های نوازندگان به صورت کامل پرداخت شد. ما ارکستر زهی استفاده کردیم و در مواردی که لازم بود از نوازندگان عود، سه تار و تار استفاده کردیم و این ساز‌ها را وارد ارکستر کردیم چرا که هر قطعه‌ای ساز خاص خودش را می‌طلبید.


بیشتر بخوانید: اظهار نظر خواننده موسیقی سنتی درباره موسیقی پاپ + فیلم 


این تهیه کننده موسیقی در پایان درباره سختی‌های تولید این آلبوم اظهار کرد: ما برای انتخاب اشعار، شاهد حساسیت‌های فراوان از سوی خواننده و آهنگساز کار بودیم. ما در تمامی مراحل ترانه سرایی، سطر به سطر شعر را بررسی و تحلیل می‌کردیم. این وسواس‌ها باعث شد که تولید کار، زمان زیادی ببرد. همچنین برنامه‌های متعدد معتمدی در داخل و خارج از کشور زمان بندی‌های جمع شدن تمامی اعضای گروه کنار هم را سخت می‌کرد؛ در نهایت میکس قطعات خیلی انرژی برد چراکه در این مرحله باید اثر، همان گونه که سلیقه آهنگساز مد نظر است، تولید شود.

هزینه‌های «حالا که می‌روی» از دیگر آلبوم‌های موجود در باراز بسیار پایین‌تر بود

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.