نماینده سوریه در سازمان ملل در مصاحبه با المیادین تاکید کرد: ایران کشور هم‌پیمان سوریه بوده و چانه‌زنی درباره روابطمان با ایران هیچ جایگاهی ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، بشار الجعفری، نماینده سوریه در سازمان ملل در مصاحبه با المیادین تاکید کرد: ایران کشور همپیمان سوریه بوده و چانه‌زنی درباره روابطمان با ایران هیچ جایگاهی ندارد.

تهران و دمشق روابط ویژه‌ای با هم دارند

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل خاطرنشان کرد مطالبی که درباره فاصله گرفتن سوریه از ایران بیان می‌شود صرفاً ادعا‌های رسانه‌ای است و تهران و دمشق روابط ویژه‌ای با هم دارند.

بشار الجعفری همچنین تاکید کرد ایران کشور هم‌پیمان ماست و امکان ندارد که ما بر سر روابط خود با ایران دست به معامله بزنیم. منافع ما ایجاب می‌کند که روابط ویژه‌ای با ایران و روسیه داشته باشیم.

او افزود: کشور‌های حوزه خلیج فارس از اینکه با کشور مهمی همچون ایران دشمنی کنند و اسرائیلی‌ها تماشاچی آن باشند چه سودی می‌برند؟

الجعفری همچنین افزود:هدف نخست نشست ورشو ایران نبوده و پیش کشیدن موضوع ایران در این نشست با هدف منحرف کردن افکار از هدف اصلی این نشست که عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی بوده، است.

تروریسم به سلاحی در دستان حامیان آن تبدیل شده است

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد در ادامه گفت: تروریسم به سلاحی در دستان حامیان آن تبدیل شده است و حامیان تروریسم از این سلاح در هر نقطه‌ای که بخواهند استفاده می‌کنند.

بشار الجعفری تاکید کرد: آمریکایی‌ها و ترک‌ها از محل حضور ابوبکر البغدادی خبر دارند.

او گفت: چه کسی تروریست‌ها را از حلب به نیجر منتقل کرد و چه کسی اجازه داد سران داعش از استان الرقه به منطقه باغوز در استان دیرالزور بروند.

بشار الجعفری درباره خروج نیرو‌های آمریکایی از سوریه گفت: آمریکایی‌ها از سوریه خارج نشده اند بلکه آن‌ها با این ادعا‌ها به دنبال آن هستند که مدت زمان بیشتری از تروریسم بهره ببرند.

انتهای پیام/

اظهارات نماینده سوریه در سازمان ملل در مصاحبه با المیادین

برچسب ها: سوریه ، آمریکا ، تروریسم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار