روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز فاش کرد ولید فتیحی، پزشک آمریکایی-عربستانی‌تبار در زندان‌های عربستان شکنجه شده است.

افشای شکنجه شهروند آمریکایی بازداشت شده در عربستانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، روزنامه نیویورک تایمز اعلام کرد ولید فتیحی از زمان بازداشت در نوامبر سال ۲۰۱۷ در هتل ریتز کارلتون ریاض، شکنجه شده است.

این روزنامه افزود فتیحی مورد ضرب و جرح قرار گرفته است و پس از درآوردن لباسهایش با شلاق و شوک الکتریکی او را شکنجه کرده اند. نیویورک تایمز خاطرنشان کرد مقامات سعودی به بازداشت فتیحی بدون طرح اتهام رسمی علیه او یا ارجاع پرونده ‌اش برای محاکمه، ادامه می‌دهند.

ولید فتیحی، پزشک فارغ التحصیل یکی از دانشگاه‌های آمریکا و دارای تابعیت دوگانه آمریکایی-عربستانی است. او یکی از افرادی بود که موج بازداشت‌ها در نوامبر سال ۲۰۱۷، مشمولش شد. نیویورک تایمز به نقل از دوست نزدیک فتیحی فاش کرد او پس از انتقال به اتاق شکنجه در زندان ریتز کارلتون، در حالی که فقط لباس‌های زیر پوشیده بود به صندلی بسته شد و به حدی با شلاق و شوک الکتریکی شکنجه شد که تا چند روز از شدت درد نمی‌توانست بخوابد.

در ادامه این گزارش آمده است: افشای شکنجه یک شهروند آمریکایی در عربستان می‌تواند بر روابط بین ریاض و واشنگتن سایه بیندازد. به ویژه که دولت دونالد ترامپ به علت تعامل خود با ماجرای قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد عربستانی در کنسولگری ریاض در استانبول، در کنگره و رسانه‌ها با انتقادات تندی روبروست.

دونالد ترامپ پیشتر گفته بود جمال خاشقجی با اینکه در آمریکا اقامت داشته، اما تابعیت این کشور را نداشته است. اما ولید فتیحی دارای تابعیت آمریکایی است و باید دید دولت ترامپ برای آزادی او چه اقدامی صورت خواهد داد. گزارش نیویورک تایمز، پس از نخستین دیدار جرد کوشنر، مشاور ویژه و داماد رئیس جمهور آمریکا با محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی بعد از قتل جمال خاشقجی، منتشر شد. شماری از دوستان فتیحی در آمریکا تلاش کردند دولت ترامپ را برای پیگیری آزادی او زیر فشار قرار دهند. وکیل فتیحی در ماه ژانویه گذشته برای وزارت امور خارجه آمریکا نامه نوشت و تاکید کرد فتیحی نگران جان خود است و به کمک نیاز دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Canada
ناشناس
۲۲:۵۵ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
زمین دیگه تحمل اینقدر ظلم و بی عدالتی را ندارد .
آخرین اخبار