رییس حوزه علمیه اصفهان گفت: اگر انسان به مقدّرات الهی راضی باشد، به مقام‌های والایی در دنیا و آخرت دست می‌یابد و پاداش فراوانی خواهد برد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت‌الله مظاهری، این مرجع در درس اخلاق خود با عنوان شرح چهل حدیث، در جلسۀ دوم تفسیر حدیث سی‌ و سوّم با عنوان« دو عامل پرواز مستقیم به بهشت گفت: اگر انسان به مقدّرات الهی راضی باشد، به مقام‌های والایی در دنیا و آخرت دست می‌یابد و پاداش فراوانی خواهد برد.

وی افزود: امّا چنانچه(انسان) نسبت به تقدیرش ناراضی باشد، اوّلاً نارضایتی او نوعی ناسپاسی از خداوند است و به‌تعبیر امام صادق«ع» خداوند سبحان را در تقدیر خود مورد اتّهام و بدبینی قرار داده است: «مَنْ‏ لَمْ‏ یَرْضَ‏ بِمَا قَسَمَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ اتَّهَمَ‏ اللَّهَ‏ تَعَالَی فِی قَضَائِهِ».

این مرجع تقلید تأکید کرد: ثانیاً نارضایتی او قضا را تغییر نمی‌دهد و فقط او را از اجر و ثواب و کسب درجات معنوی محروم می‌سازد. چنان‌که امام باقر«ع» می‌فرمایند: «مَنْ رَضِیَ بِالْقَضَاءِ أَتَی عَلَیْهِ الْقَضَاءُ وَ عَظَّمَ اللَّهُ أَجْرَهُ وَ مَنْ سَخِطَ الْقَضَاءَ مَضَی‏ عَلَیْهِ الْقَضَاءُ وَ أَحْبَطَ اللَّهُ أَجْرَهُ»؛ هر که به قضای الهی راضی باشد، آن قضا بر وی فرود می‌آید و خداوند تعالی اجر عظیم به او می‌دهد و هرکس از قضای الهی ناراضی باشد، آن قضا بر وی می‌گذرد در حالی که اجر و پاداشی نخواهد برد.

آیت الله مظاهری خاطر نشان کرد: به قول معروف چنین کسی هم چوب را می‌خورد و هم مجبور است پیاز را بخورد. 

 

انتهای پیام/م 

 

درس اخلاق  آیت الله مظاهریرییس حوزه علمیه اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار