تقوی نژاد گفت: وزارت بهداشت سعی می‌کند از هدر رفتن منابع جلوگیری و و راه‌های بهینه سازی منابع را شناسایی کند.

ادامه خبربه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، تقوی نژاد معاون توسعه مدیریت و سرپرست معاونت راهبردی وزارت بهداشت در جمع خبرنگاران گفت: تمامی برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات در اجرای گام دوم مقام معظم رهبری انجام می‌شود و ما برنامه خودمان را در سال ۹۸ بر اساس اسناد بالادستی و توجه به موضوع برنامه پنج ساله و محورهای مد نظر اجرا می‌کنیم.

وی ادامه داد: نقش نظام سلامت در گام دوم انقلاب بسیار موثر است و در همین راستا محورهای مرتبط برنامه ریزی و استخراج شده است که یکی از موضوعات اساسی توجه به مقوله اقتصاد مقاومتی است زیرا این کار باعث بهره‌وری بیشتر از اقتصاد سلامت می‌شود.

بودجه حوزه سلامت باید بر اساس درآمد کشور لحاظ شود

تقوی نژاد تاکید کرد: نظام سلامت با شرایط اقتصادی سنجیده  و با توجه به تبصره بودجه و شرایط درآمد کشور برنامه‌ریزی دقیقی انجام می‌شود که در تبصره‌های قانونی ما باید بر اساس درآمد کشور بودجه حوزه سلامت را لحاظ کنیم.

معاون توسعه مدیریت و سرپرست معاونت راهبردی وزارت بهداشت بیان کرد: شفافیت در هزینه‌ها، صرفه‌جویی و بهسازی از دیگر اقدامات وزارت بهداشت در ارتقای سلامت جامعه محسوب می‌شود و سعی می‌کنیم تا موضوع سلامت کشور جامعه محور شود.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت سعی می‌کند از هدر رفتن منابع جلوگیری کند و و راه‌های بهینه سازی منابع را شناسایی کند.

تقوی نژاد گفت: وزارت بهداشت آمادگی دارد تا خدمات مناسبی را در ایام نوروز به مردم ارائه دهند و همه مراکز درمانی و اورژانس در ایام تعطیلات و خانه‌های بهداشت در ایام نوروز باز هستند.

معاون توسعه مدیریت و سرپرست معاونت راهبردی وزارت بهداشت گفت: در خصوص دارو توجه لازم به نحوه تامین دارو و منابع ریالی و ارزی شده است اما در بخش غذا باید برنامه‌ها تقویت شود.

وی در خصوص پروژه‌های ناتمام وزارت بهداشت گفت: برای اتمام پروژه‌های ناتمام ۷۰ درصد منابع را در نظر گرفته‌ایم و امروز بیش از ۶۲۰۰ پروژه در کشور داریم که در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد پروژه‌های در بخش درمانی نیز از سایر منابع کشور تامین می‌شود.

تقوی نژاد یادآوری کرد: منابع با استفاده از منابع اختصاصی و عمومی تامین می‌شود و ما باید کار‌ها را بر اساس بودجه و درآمد کشور انجام دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار