آموزش و پرورش منطقه کوهپایه بیستم اسفندماه ۹۷ آئین بزرگداشت استاد حسین مسرور را برای اولین بار در شرق اصفهان و شهر کوهپایه برگزار خواهد کرد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سعیدصدری رئیس آموزش و پرورش منطقه کوهپایه گفت:به شهر، تاریخ و فرهنگ منطقه کوهپایه میبالیبم که زادگاه ادبای فرهیخته ای، چون استاد حسین مسرور بوده است و بر خود وظیفه می‌دانیم تلاش اسطوره‌های فرهنگی منطقه را که عمری برایش زحمت کشیده اند و به قول معروف دود چراغ‌ها خورده اند را گرامی بداریم و فرهنگ ناب و بار فرهنگی عظیمی که بر جای گذاشته اند را سینه به سینه و نسل و نسل به آیندگان منتقل کنیم.

سعید صدری با اشاره به کلام مسرور و احاطه کاملش به زبان فارسی و فرهنگ ایرانی بیان کرد:کلام مسرور، درخشان و در آن نوعی تازگی، پاکی، زلالی و نجابت موج می‌زند و کاملا واضح است تا نیازی روانی_عاطفی در کار نبوده شعری نمی‌سروده است.

وی مجلات ارمغان و یغما را بهترین بستر برای چاپ مقاله‌های ادبی و تاریخی سخنیار اصفهانی دانست و برگزیده شدن منظومه اش در جشن هزاره فردوسی که با حضور شاعران بزرگی، چون ملک الشعرای برگزار شد از نمونه شاهکار‌های این ادیب برشمرد.

صدری، سال‌ها اجرای برنامه "شهر سخن" و "ایران در آیینه زمان" برای "رادیو ایران" را از هنر نویسندگی استاد مسرور دانست و "ده نفر قزلباش" را جز آثاری دانست که هر علاقمندی به عرصه هنر و ادبیات با آن آشناست.

رئیس آموزش و پرورش منطقه کوهپایه، استاد مسرور را نمونه‌ای از الگوی فرهیخته در سطح شرق اصفهان معرفی و نقش پررنگ ادبای فرهنگی در تاریخ، فرهنگ و ادب ایران زمین را انکار ناپذیر و ارتقای این مهم را در گرامیداشت، ترویج و نشر آثار بزرگان، چون سخنیار دانست و آموزش و پرورش را بستری مناسب برای این امور و انتقال افکار و آثار بزرگان ادبی به مدرسه و خانه برشمرد تا این چراغ روشن مظهر جرقه‌های فرهنگی و تقویت استعداد‌های کنونی شود و بیش از پیش شاهد شکوفایی چهره‌های فرهنگی از منطقه در سطح کشور متمدن ایران اسلامی باشیم

استاد حسین مسرور (سخنیار اصفهانی) سال ۱۲۶۹ در کوهپایه اصفهان به دنیا آمد و سال ۱۳۴۷ در سن ۸۵ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

 
انتهای پیام/م

 

بزرگداشت استاد حسین مسرور برگزارمی شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار