وی ادامه: در سند تحول بنیادین و برنامه درسی ملی با عباراتی متفاوت، اما روحی مشترک قدری از آموزش را به مدرسه واگذار کردیم و باید شیوه نامه تهیه میشد.
امانی طهرانی گفت: وزیر برای این برنامه چهار جلسه وقت گذاشت و در نهایت شیوهنامه تهیه شد که محور آن اعتماد به مدرسه است و مدیران خطاب قرار گرفتند.
مدیر پروژه بوم با اشاره به اینکه در کنار شیوه نامه کتابی به نام راهنمای عمل شیوه نامه مدرسه تهیه شد، گفت: این کتاب چهار فصل دارد که غنی از محتواست علاوه بر آن محتوای آموزش الکترونیکی هم برای تبیین این برنامه در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: آنچه برنامه ویژه مدرسه را تهدید میکند انحراف است یعنی آنکه برنامه به سمتی برود که از ماهیت اصلی خارج شود، اما مدیریت زمان آموزش بابد مورد توجه باشد.
در ادامه محمد صیدلو مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران با اشاره به اینکه یک میلیون دانشآموز به همت ۵۰ هزار فرهنگی در شهرستانهای استان تهران تحصیل میکنند، گفت: تنها ادارهکلی هستیم که ساختمان ادارهکل در شهر دیگر قرار دارد
وی به تحصیل دانش آموزان اتباع خارجی در شهرستانهای استان تهران اشاره کرد و افزود: ۵۰۰ هزار دانشآموز تبعه خارجی در کشور داریم که ۱۱۱ هزار نفر در مدارس ما تحصیل میکنند.
عظیم محبی سرپرست دفتر تألیف کتابهای درسی ابتدایی و متوسطه نظری اظهار کرد: ابعاد مختلف برنامه ویژه مدرسه برای فهم مشترک است و در استانها و مدارس تلاشهای خوبی برای این موضوع داشتهایم و میتوان این برنامه را به عنوان یکی از ابعاد برنامه درسی ملی و اولین گام برای کاهش تمرکز برنامه درسی در کشور دانست.
سرپرست دفتر تألیف کتابهای درسی ابتدایی با اشاره به اینکه در برنامه ویژه مدارس بخشی از زمان آموزش در اختیار مدیران قرار میگیرد، تصریح کرد: یکی از ابعاد مهم این برنامه، مدرسه محوری است و این طرح را میتوان آغاز تولید محتوای یادگیری به وسیله مدیران و معلمان دانست و در گامهای بعدی باید بتوانیم برنامه درسی و تربیتی را با کل اسناد تحولی موجود پیوند دهیم.
انتهای پیام/