رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان از اجرای طرح پزشک مدرسه در مدارس با نیازهای ویژه استان خبرداد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، خلیل رنجبر رییس آموزش وپرورش استثنایی استان گفت: در این طرح پزشکان خیر حامی دانش آموزان با نیاز‌های ویژه در اقدامی انسانی با حضور در مدارس، دانش آموزان را معاینه و اولیای آنان را جهت پیگیری در جریان سلامتی جسمی و روانی فرزندانشان قرامی دهند.

رنجبر با اشاره به اینکه از ابتدای سال تحصیلی جاری تا کنون حدود ۴۰۰ دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در ۹ مدرسه ومرکز با نیاز ویژه در ۵ شهرستان در سطح استان مورد معاینات عمومی قرار گرفته اند و تعدادی از آنان بر حسب شرایط جسمی و روانی به پزشکان متخصص ارجاع داده شده اند، تصریح کرد: انتظار می‌رود تا پایان سال تحصیلی جاری تعداد بیشتری از دانش آموزان با نیاز‌های ویژه مخصوصآ در مناطق کم‌تر برخوردار از این خدمات بهره‌مند شوند.

وی گفت : آموزش وسلامت از حقوق اساسی هر فردی بشمار می‌رود از این رو توجه به تأمین و توسعه سطح بهداشت وسلامت روانی وجسمانی دانش آموزان با نیاز‌های ویژه امری مهم وضروری بشمارمی آید، چرا که اقدامات صورت گرفته در زمینه دستیابی به سلامت دانش آموزان نوعی سرمایه گذاری برای نسل‌های آینده به حساب می‌آید.

رییس آموزش وپرورش استثنایی استان افزود: کودکان ونوجوانان بهترین گروه هدف برای اجرای مداخلات در جهت اصلاح شیوه زندگی وپیشگیری از بیماری‌ها در سنین بزرگسالی می‌باشند واز طرفی با توجه به نقش سلامتی در امر یادگیری وپیشرفت تحصیلی دانش آموزان اهمیت تأمین وحفظ سلامتی این گروه سنی محسوس می‌باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر موضوع بهداشت وسلامتی در میان دانش آموزان با نیاز‌های ویژه وخانواده‌های آنان مورد توجه واهمیت قرار گیرد قطعاً در آینده هزینه درمانی در کشور به طور قابل توجهی پایین آمده واز بروز بیماری‌های حاد در جامعه جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام/ع

طرح  پزشک مدرسه در مدارس با نیازهای ویژه استان کردستان انجام می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.