شهردار بافران گفت: ۳ هزار نهال در بافران توزیع و به یاد شهدای حریم امنیت در حادثه تروریستی کاشته شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رسول شجاعی زاده شهردار بافران با اشاره به اشاعه‌ی فرهنگ غرس گفت: ۳ هزار نهال از گونه های، سنجد، توت، اقاقیا، بید، کاج و سرو بصورت رایگان به یاد شهدای شهر بافران، شهدای حریم امنیت در حادثه تروریستی زاهدان و شهدای مدافع حرم توزیع و به دست مسئولین شهرستان نایین و مردم سخت کوش و دوستدار طبیعت شهر بافران کاشته شد.

 
به گفته شهردار بافران، درادیان و فرهنگ‌های مختلف جهان درخت و درختکاری جایگاه خاصی داشته و دین مقدس اسلام نیز بشر را به کاشت درخت تشویق و ترغیب نموده است و همچنین برخی از بزرگان دین به این امر اشتغال داشته اند چرا که حضرت علی (ع) در مدینه باغ‌های خرمای زیادی بوجود آورد و بیشتر آن‌ها را در راه خدا وقف کرد.
 
وی افزود:امروز بیشترکشور‌های دنیا روز درختکاری را محترم شمرده و در این روز به کاشتن درخت و نهال‌های متفاوت اقدام می‌کنند که در ایران نیز ۱۵ تا ۲۲ اسفندماه بعنوان هفته منایع طبیعی نامگذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه درختکاری پشتوانه‌ای از علایق ملی و سنت تاریخی است، اظهار نمود: تاریخ نشان می‌دهد که ایرانیان باستان جشن‌های خاصی داشتند و در این جشن‌ها به درختکاری پرداخته و به خاک و زراعت احترام می‌گذاشتند.
 
شهردار بافران در پایان خاطرنشان نمود: با تکیه بر تاکیدات دین مبین اسلام وظیفه تک تک شهروندان است که در حفظ و گسترش منابع طبیعی، جنگل‌ها و توسعه این نعمات الهی کوشا باشیم. 
 
انتهای پیام/م 
 

درختکاری پشتوانه ای از علایق ملی و سنت تاریخی است

برچسب ها: شهرداری ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.