با اتصال سامانه ثبت تلفن همراه به گمرک، از این پس به محض پرداخت عوارض و ثبت موفق شناسه IMEI دستگاه در گمرک، کد فعال‌سازی به شماره همراه مسافر پیامک می‌شود.

تغییر روند ثبت تلفن همراه مساقر با اتصال سامانه همتا و گمرکبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سامانه همتا به عنوان کمیته اجرای طرح رجیستری روز گذشته با انتشار پستی اعلام کرد با اتصال سامانه‌های گمرک و همتا، از این پس مسافران می‌توانند پس از پرداخت عوارض و ثبت موفق شناسه IMEIهای دستگاه در گمرگ، به صورت آنی کد فعالسازی را از طریق پیامک دریافت نمایند.


بیشتر بخوانید: گوشی‌های مسافری از این پس در لحظه کد فعالسازی دریافت می‌کنند


در این اطلاعیه اعلام شده بود که به زودی فرآیند پیاده‌سازی این روند اعلام خواهد شد. امروز سامانه همتا با انتشار پست دیگری در کانال مجازی خود از اتصال سامانه ثبت دستگاه مسافری گمرک به همتا و اجرایی شدن این طرح خبر داد.

در متن این اطلاعیه آمده است:

 با این اتصال، به محض پرداخت عوارض و ثبت موفق شناسه IMEI دستگاه در گمرک، کد فعالسازی به شماره همراه مسافر پیامک می شود.

پیش از این، اطلاعات از گمرک، به صورت دوره ای و در قالب فایل برای همتا ارسال می شد اما در حال حاضر با اتصال این دو سامانه، در صورت ثبت موفق شناسه IMEI در گمرک و پرداخت عوارض، کد فعال سازی به صورت آنی، برای شماره همراه مسافر پیامک شده و ایشان می تواند از طریق درگاه های سامانه همتا، دستگاه را برای سیم کارت خود فعال سازی نماید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.