شهردار تهران با بیان اینکه ۲ هزار واگن در خطوط مترو کم داریم، گفت: اگر واگن‌ها تهیه شود سرفاصله قطار‌ها به دو دقیقه می‌رسد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز حناچی شهردار تهران در مراسم افتتاح ایستگاه مترو هلال‌احمر از بخش شمالی خط ۷ مترو که امروز (شنبه ۲۵ اسفند ماه) برگزار شد، با اشاره به موضوع توسعه خطوط مترو اظهار کرد: خط ۷ مترو با استاندارد‌های قابل قبول به بهره‌برداری رسید و از تمام کسانی که این پروژه را هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی کردند تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه هدف مشترکی را در شورا و شهرداری دنبال می‌کنیم، گفت: سرمایه‌گذاری‌های لازم ایجاد شده و زیرساخت‌ها فراهم شده است و باید تلاش کنیم تا بهره‌برداری صورت گیرد.

شهردار تهران گفت: در حال حاضر روزانه ۲ میلیون سفر در مترو داریم و بر اساس هدف‌گذاری صورت گرفته باید به روزی ۷ میلیون سفر برسیم و این امر با تکمیل خطوط و افزایش واگن‌ها امکانپذیر است.

حناچی با اشاره به اینکه خطوط مترو ۲ هزار واگن کم دارد، تصریح کرد: برای اینکه سرفاصله را به دو دقیقه برسانیم باید واگن‌ها را افزایش دهیم.

وی با اشاره به موضوع سیگنالینگ در خط ۷ مترو افزود: این موضوع اهمیت بسیاری دارد و در دستور کار ما قرار گرفت.

حناچی گفت: موضوع سیگنالینگ مهم است و برای نشان دادن اهمیت آن حادثه قطار سمنان را یادآوری می‌کنم که این حادثه به دلیل بی‌توجهی به موضوع سیگنالینگ است.

شهردار تهران تصریح کرد: مترو موضوع امنیتی است و باید در این زمینه سرمایه‌گذاری‌های لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به تکمیل خطوط ۶ و ۷ مترو افزود: با تکمیل این خصوص بسیاری از اتصال‌ها برقرار و همچنین تعدادی از سفر‌های روی زمین به زیرزمین منتقل می‌شود.

شهرداری تهران با بیان اینکه تجهیزات سیگنالینگ خط ۷ مترو در دوران پسابرجام خریداری شده بود، گفت: نصب تجهیزات در دوران تحریم بود و شرکتی که ما از آن تجهیزات را خریداری کرده بودیم، حاضر نبود این قطعات را نصب کند و همکاران جوان ما این کار را انجام دادند که موضوع بسیار مهمی است و باید به آن توجه شود.

حناچی تصریح کرد: ما تحریم‌ها را به فرصت تبدیل می‌کنیم، هر چند که این تحریم‌ها ناجوانمردانه و ظالمانه است.

شهردار تهران در بخش دیگر سخنانش به موضوع کاهش آلودگی هوا در تهران اشاره کرد و گفت: درست است امسال نزولات جوی نسبت به سال گذشته بیشتر بوده است، اما در مقایسه نقطه به نقطه و ساعت پیک نشان می‌دهد که فقط بارندگی‌ها در کاهش آلودگی تأثیرگذار نبوده است.

وی افزود: باید برای کاهش آلودگی هوا دست به دست هم دهیم و بیشتر کمک کنیم.

شهردار تهران تصریح کرد: برخی مناطق تهران مانند منطقه ۲۲ از خطوط مترو جا مانده‌اند و در طراحی جدید به شبکه مترو متصل می‌شوند و این عادلانه‌ترین روش عدالت‌محوری است.


بیشتر بخوانید: توضیحات شهردار تهران در خصوص صدور احداث مجوز برای ساخت ۶۲ برج باغ


حناچی با اشاره به موضوع ترافیک در تهران گفت: باید به موضوعات شهرسازی متناسب با آن توجه شود، در غیر این صورت به هدف اصلی دست پیدا نخواهیم کرد.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران تعهدات زیادی دارد و بخش عمده‌ای از این تعهدات مربوط به بدهی‌های بانکی است، گفت: بخش عمده‌ای از تعهدات هم مربوط به مترو است.

شهردار تهران تصریح کرد: این انتظار می‌رود که اگر مترو حاکمیتی است، باید همه در پشتیبانی از آن بکوشند و این فشار فقط به شهرداری وارد نشود.

حناچی گفت: زمانی که تحریم‌ها نبود از محل فاینانس اعتباراتی تخصیص می‌یافت، اما در نوسان تحریم‌ها این وضعیت حادتر شده است.

وی در خصوص واگن‌های مترو گفت: ۴۰ درصد واگن‌های مترو در داخل تکمیل می‌شود و می‌توان این درصد را بالاتر برد. همچنین اورهال کردن قطار‌ها توسط متخصصان داخلی انجام می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: شهرداری تهران ، مترو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار