با توجه به آنکه تنها یک روز به شروع سال جدید زمان باقی است، بازار آجیل و خشکبار، شیرینی و شکلات با هیاهوی بیشتری همراه است.

بازار آجیل و شیرینی در واپسین روز اسفند/حباب ۲۰ درصدی قیمت پسته بر قوت خود باقی استبه گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به آنکه تنها یک روز به شروع سال جدید زمان باقی است، بازار آجیل و خشکبار، شیرینی و شکلات با هیاهوی بیشتری همراه است و بنابر یک سنت دیرینه در میان خانوارهای ایرانی، بازار این اقلام حسابی داغ است.

بررسی ها از بازار اقلام آجیل و خشکبار، شیرینی و شکلات نشان می دهد که قیمت اقلام از یک مغازه به مغازه دیگر متفاوت است که مسئولان اتحادیه کیفیت و تنوع اقلام را عامل اصلی تفاوت قیمت می دانند و اذعان می‌کنند که این امر به معنای گران فروشی نیست.

باتوجه به آنکه سو استفاده شبکه دلالی، احتکار و افزایش تقاضای هیجانی و غیره در ایام پیک مصرف در رشد بی رویه قیمت تأثیر دارد، از مسئولان ذی ربط انتظار می‌رود با اعمال نظارت بیشتر از سودجویی و تخلف دلالان در بازار جلوگیری کند، چرا که افزایش بی رویه قیمت در ماه‌های اخیر به دغدغه اصلی مردم به خصوص قشرهای متوسط و ضعیف جامعه تبدیل شده است.

حال به سراغ مسئولان ذی ربط می رویم تا از آخرین وضع عرضه و تقاضا و قیمت اقلام آجیل و خشکبار، شیرینی و شکلات در ایام پایانی سال با خبر شویم:

مصطفی احمدی رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از ثبات نرخ آجیل و خشکبار در بازار خبر داد و گفت: علی رغم تبلیغات سو علیه آجیل و خشکبار، تقاضا برای خرید در چند روز گذشته افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه قیمت اکثر اقلام آجیل و خشکبار در بازار متعادل است، افزود: در شرایط فعلی حباب ۲۰ درصدی قیمت پسته همچنان به قوت خود در بازار باقی است.

احمدی ادامه داد: با توجه به نیاز اعضای آجیل و خشکبار به نقدینگی پیش بینی می‌شود که طبق روال همه ساله قیمت اقلام آجیل و خشکبار با روند کاهشی در بازار روبه‌رو شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه کمبودی در هیچ یک از اقلام آجیل و خشکبار در بازار وجود ندارد، بیان کرد: اگرچه در چند روز گذشته استقبال خوبی برای خرید آجیل و خشکبار صورت گرفته است، اما میزان خرید نسبت به مدت مشابه سال قبل با افت ۲۰ درصدی در بازار روبه‌رو شده است.


بیشتر بخوانید: کاهش ۱۵ درصدی قیمت آجیل و خشکبار در بازار/ کمبودی در عرضه وجود ندارد


وی در پاسخ به این سوال که علت قیمت‌های متفاوت آجیل و خشکبار در مغازه‌ها چیست، گفت: با توجه به آنکه قیمت آجیل و خشکبار تابع کیفیت و تنوع جنس است، از این رو فروش با نرخ‌های متفاوت در مغازه‌ها به معنای گران فروشی نیست.

احمدی با اشاره به اینکه اقلام آجیل و خشکبار نرخ مصوبی در بازار ندارد، اظهار کرد: فروشندگان براساس فاکتور باید ۱۰ درصد سود در اجناس خود لحاظ کنند که در شرایط فعلی به سبب افزایش قیمت آجیل و خشکبار نسبت به سال گذشته و کاهش قدرت خرید خانوار کمتر از سود قانونی اجناس خود را در بازار عرضه می‌کنند.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران ادامه داد: افراد می‌توانند هر گونه شکایت و انتقاد خود از واحد‌های صنفی دارای پروانه کسب را با اتحادیه به شماره ۳۳۱۱۲۳۱۳ و سامانه ۱۲۴ مطرح کنند تا در اسرع وقت به شکایت آنها رسیدگی شود.

وی نرخ هر کیلو آجیل چهار مغز در نمایشگاه‌های بهاره را ۱۵۰ تا ۱۷۰ هزار و آجیل شور ۶۵ تا ۱۱۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: براساس بررسی‌ها از نمایشگاه‌های بهاره و اظهارات فروشندگان، تقاضا برای خرید آجیل و خشکبار مناسب بوده است.

احمدی در توصیه‌ای به خانوار‌ها افزود: به افراد توصیه می‌شود که از واحد‌ها دارای مجوز اقلام آجیل و خشکبار خود را خریداری کنند تا در صورت بروز مشکل امکان رسیدگی به شکایات وجود داشته باشد چرا که طبق روال سال‌های گذشته در ایام پایانی سال، برخی افراد سود جو با اجاره واحد‌های صنفی اقدام به عرضه آجیل و خشکبار می‌کنند که در صورت بروز مشکل امکان پیگیری و رسیدگی به شکایت مردم وجود ندارد.

آجیل و خشکبار ارزان شد

علیرضا ارزانی، ممقانی رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از کاهش قیمت آجیل و خشکبار در بازار خبر داد و گفت: ثبات نرخ ارز، کاهش فروش مغازه داران و نیاز فعالان صنف به نقدینگی بر کاهش قیمت آجیل و خشکبار در بازار دامن زد.

وی از بهبود نسبی تقاضا برای خرید آجیل و خشکبار نسبت به ماه‌های قبل در بازار خبر داد و گفت: با توجه به آنکه قیمت آجیل و خشکبار نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است، از این رو میزان خرید آجیل و خشکبار از نظر حجمی کاهش یافته است.

ارزانی ممقانی با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه آجیل و خشکبار وجود ندارد، بیان کرد: در سال‌های گذشته به سبب ازدیاد تقاضا، گاهی بازار با کمبود‌هایی مواجه بود، در حالیکه هم اکنون اعضا با چنین تنش‌هایی روبه‌رو نیستند، ضمن آنکه کیفیت آجیل و خشکبار بسیار مناسب است.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار قیمت مصوب هر کیلو آجیل مخلوط را ۶۵ تا ۱۸۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت هر کیلو تخمه کدو گوشتی ۴۵ تا ۵۵ هزار، تخمه ژاپنی ۳۰ تا ۴۵ هزار، بادام زمینی ۲۰ تا ۳۸ هزار، بادام درختی ۸۰ تا ۱۵۰ هزار، پسته فندقی ۱۴۰ تا ۱۵۵ هزار، پسته اکبری ۱۸۰ تا ۲۵۰ هزار، پسته اکبری دستچین ۲۸۰ هزار، پسته احمد آقایی ۱۵۰ تا ۱۸۰ هزار، بادام هندی ۱۸۰ تا ۲۴۰ هزار، فندق ۶۰ تا ۸۰ هزار، مغز فندق ۱۳۰ تا ۱۸۰ هزار، آجیل چهار مغز ۱۸۰ هزار، مغز گردو ۱۳۰ تا ۱۶۰ هزار، تخمه آفتابگردان ۳۰ تا ۳۵ هزار، نخودچی ۱۵ تا ۲۵ هزار و کشمش ۳۵ تا ۴۵ هزار تومان است.

شیرینی مخصوص شب عید دارای نرخ مصوب نیست/ کمبودی در عرضه شیرینی وجود ندارد

علی بهره‌مند رئیس اتحادیه صنفی قنادان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه شیرینی وجود ندارد، اظهار کرد: براساس برآورد مصرف و تجربه سنوات گذشته، واحد‌های صنفی شیرینی مورد نیاز ایام عید را تهیه کردند و مشکلی در عرضه شیرینی شب عید وجود ندارد.

وی از کمبود مواد اولیه مورد نیاز واحد‌های صنفی خبر داد و گفت: در شرایط فعلی واحد‌های صنفی با کمبود مواد اولیه نظیر شکر، روغن و غیره مواجه هستند که دولت بخشی از شکر مورد نیاز واحد‌ها را به اتحادیه تخصیص داد و شکر با نرخ مصوب در اختیار اعضا قرار گرفت.

بهره‌مند از ثبات نرخ شیرینی در بازار شب عید خبر داد و افزود: اتحادیه طی ابلاغیه به واحد‌های صنفی اعلام کرده که تمامی اقلام شیرینی در بازار شب عید را با نرخ‌های قبلی عرضه کنند.

این مقام مسئول نرخ مصوب هر کیلو شیرینی‌تر را ۲۶ هزار، دانمارکی ۲۱ هزار، زبان و پاپیون ۲۱ هزار و ۵۰۰، برنجی ۲۱ هزار و ۵۰۰ و کیک یزدی ۱۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: شیرینی‌های مخصوصی شب عید اعم از آرد نخودچی و غیره دارای نرخ مصوب نیستند و تنها براساس کیفیت و متریال توزیع می‌شود. اما این امر به معنای سودجویی اعضا نیست چرا که اتحادیه بر قیمت‌ها نظارت کافی را دارد.

رئیس اتحادیه صنفی قنادان تهران در توصیه‌ای به افراد گفت: از خانوار‌ها تقاضا می‌شود که از واحد‌های مجاز و دارای پروانه کسب که به صورت مستمر نظارت بر آن‌ها صورت می‌گیرد، اقلام مورد نیاز خود را خریداری کنند چرا که در ایام پایانی سال برخی افراد فاقد تخصص با اجاره مغازه اقدام به عرضه شیرینی غیر بهداشتی و فاقد کیفیت می‌کنند که در صورت بروز مشکل امکان رسیدگی از طریق اتحادیه و سایر دستگاه‌ها وجود ندارد.

وی ادامه داد: با توجه به آنکه قیمت شیرینی در بازار شب عید افزایشی ندارد، از این رو افراد هر گونه تخلف را به سامانه ۱۲۴ یا شماره تلفن اتحادیه ۶۶۹۴۴۴۹۹ مطرح کنند تا اتحادیه در اسرع وقت به شکایت آن‌ها رسیدگی کند.

بهره‌مند تصریح کرد: با توجه به افزایش چشمگیر قیمت آجیل و خشکبار و ثبات نرخ شیرینی پیش بینی می‌شود که تقاضا برای خرید شیرینی نسبت به سال‌های گذشته در بازار بهتر باشد.

ثبات قیمت شیرینی در ایام پایانی سال

جشمید مغازه‌ای دبیر انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از رونق بازار شکلات نسبت به ماه‌های اخیر خبر داد و گفت: با توجه به ثبات قیمت شکلات در ایام پایانی سال، تقاضا برای خرید افزایش یافته است.

وی افزود: قیمت شکلات در ۶ ماه گذشته به سبب افزایش قیمت مواد اولیه ۱۰ تا ۱۵ درصد در بازار گران شد.

مغازه‌ای با اشاره به اینکه بحران شکر در هفته‌های اخیر تا حدودی مرتفع شده است، بیان کرد: براساس هماهنگی‌های صورت گرفته، شرکت بازرگانی دولتی شکر مورد نیاز صنایع شیرینی و شکلات را با قیمت مصوب ۳ هزار تومان تأمین و عرضه می‌کند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تولید شیرینی و شکلات طبق روال معمول در حال انجام است، بیان کرد: اگرچه در شرایط کنونی، مشکلاتی به واسطه تحریم دست به گریبان بخش‌های مختلف تولید است، اما در ۶ ماهه دوم سال به ویژه ماه‌های بهمن و اسفند تولید به سبب ازدیاد تقاضا همانند سال‌های گذشته انجام می‌شود.

دبیر انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات در پایان درباره تأثیر گرانی آجیل و خشکبار بر بازار شکلات تصریح کرد: آجیل در سفره شب عید مردم جایگاه خاص خود را دارد و نمی‌توان گفت که افزایش قیمت آجیل و خشکبار می‌تواند بر ازدیاد تقاضا در بازار شکلات تاثیر گذار باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۲:۲۳ ۰۲ فروردين ۱۳۹۸
نخریدن هنریست که دارندگان به ندارها باید بیاموزند وگرنه نداشتن و نخریدن هنر نیست .نخرید ولی جایگزین کنید لطفا .
Iran (Islamic Republic of)
مسلم
۱۵:۵۷ ۰۱ فروردين ۱۳۹۸
به نظرم حبابش فلزیه.چون نمیترکه.
France
ناشناس
۱۴:۴۴ ۰۱ فروردين ۱۳۹۸
حباب۲۰٪ ؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!
۲۰۰٪ حبابه پسته هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۰۱ فروردين ۱۳۹۸
قیمت پیاز در شهر خرم آباد به 8 هزار تومان رسید مسئولین کجایین؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
من نمیدونم چرا حباب های قیمت در کشورمون هیچوقت نمیترکن؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
ما در دورهمی خانوادگی که شامل 15 خانواده کلا امسال آجیل نخرید یم با این که همه شاغل بوده ولی ترجیح دادیم این پول صرف شیرینی ها بشه وصرف خانواده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
آجیل که بهتر از شیرینی هست جالبه
Germany
ناشناس
۲۲:۲۶ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
چه خوبه که ملت ایران غیرت بخرج داده ومتحدا تاچن سال ازخرید اجیلو خودرو خودداری کنن
Netherlands
نیمار
۲۲:۳۲ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
اره این طوری آرمش را به بازار می آوریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۸ ۰۲ فروردين ۱۳۹۸
عمده فروشا به مغازه دارا گفتن هرچی پسته فروش نرفت،بهشون پسش بدن به همون قیمت خرید.....چون میخوان صادرش کنن...فکر کنم اینتحریم پسته هیچ وقت جواب نمیده.در ضمن بدبخت اون جونایی که با معازه اجاره ای واسه خانواده هاشون نون در میاوردن اکثرا ورشکست کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۳ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
حداقل 50 درصد آجیل تولیدی امسال روی دست فروشندگان مانده است! که با انتقال به سال آینده دچار آفات انباری خواهد شد!!!!!
نتیجه عدم هدایت سرمایه های سرگردان همین است!!!
اقتصاد دانهای کشور پاسخگو باشند!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
ارزون کنن تا رو دستشون نمونه برادر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۱ ۰۱ فروردين ۱۳۹۸
این است عاقبت گران فروشان
درود برمردمی که آجیل گران را نخریدند کالاهای گران دیگرراهم نمی خریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۳ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
کدام نظریه کارشناسی می گوید حباب قیمت پسته 20 درصد است؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
ما که نخریدیم؟؟!!!
ولی اینجا مردم به جای خرید آجیل ، برای خرید یک نوع چیپس یاپفک هندی ، هجوم آورده بودد ومیخریدند؟؟!! آیاازنظر بهداشت غذیی، خوب بود یا نه ، ؟!!
سیب کیلویی ۹۰۰۰ ت و پیاز کیلویی ۱۰۰۰۰ تومان ووووو؟!!!!! دولت چه تدبیری برای مردم اندیشیده؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ل
۲۰:۲۵ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
فکر کنم هر دونه پسته ۵۰۰۰باش بجای پسته پول بذارم توبشقاب بهتره...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۷ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
ما توانایی خرید آجیل عید برای مهمانان را داشتیم ولی به علت اتحاد و همبستگی با هموطنان به کمپین نه به خرید آجیل پیوستیم و امسال عید آجیل نخریدیم.
ان شاءالله که قیمتش پایین و پایینتر میاد..
Germany
ناشناس
۲۲:۳۵ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
دست مردان خدا = اونائیکه میتونستن اما نخریدنو میبوسم. بخدا میبوسم. مردم متحدباشید برعلیه خصوصا خودروسازان
Germany
ناشناس
۱۹:۳۳ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
سوال جالب پیش آمده در اهواز که چرا قند وشکر در هیچ مغازه ایی نیست مگر نگفتن کمبودی نداریم پس این چیه حالا قیمت آجیل به کنار
Germany
ناشناس
۲۲:۳۷ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
منم موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۹ ۰۲ فروردين ۱۳۹۸
اینجا هست ولی به شدت گرووووووووووووونه
Iran (Islamic Republic of)
Javad
۱۸:۵۱ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
پسته کیلویی ۲۵۰ هزار تومان خیلی از مردم پول خرید دوتا مرغ ۳۰ هزارتومانی را ندارن؟
ضمنا آن مسوول ب که میگه قیمت پسته ۲۰ درصد حباب داره قطعا منظورش اینه كه پسته برای همه ی مردم نیست یعنی کارگر و کارمندای رده پایین حق خوردن ندارن آخه کدوم کارگر بیچاره ای حقوق یک هفته کارشو میده یک کیلو آجیل؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
اینقدر نگید کارگر کارگر یه بار شد بگید قشر ضعیف من استاد دانشگاهم با مدرک دکترا ترمی صدو خورده ای میگیرم میشم ماهی بیست و پنج هزار تومان!!!!
Germany
ناشناس
۲۲:۳۹ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
خدا فقط به دادمون برسه
Iran (Islamic Republic of)
ل
۱۸:۵۰ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
من نخریدم ولی اگر نخریم چه میشه و دوم آجیل نسبت به چیزای دیگه اصلاگرون نیست...فقط بگین اگه نخریم چی میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
والا همه چیز چند برابر شده
Iran (Islamic Republic of)
داو
۱۸:۳۴ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
من هم می توانم در حد متوسط بخرم ولی نمی خواهم بخرم..
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۷:۴۸ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
به قران قسم من نتونستم بخرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۰ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
آجیل راکیلویی 8دلارصادرمی کنن ولی باکمال وقاحت داخل کشورکیلویی 20دلارمیفروشن نبایدبخریم
Netherlands
علیرضا ع
۱۹:۴۲ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
بدبختی همین جاست !پسته به خارج صادر می شه ولی در خود کشور کمبوده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
متاسفم بر هر کسی که آجیل و پسته خرید
Netherlands
ناشناس
۱۷:۱۴ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
نخرید
Netherlands
کرمان
۱۷:۱۳ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
این افزایش قیمت پسته بیشترش به علت صادرات پسته است اگر بخشی ازصادرات را متوقف کنند قیمت پسته کاهش می یابد همانطور که قیمت گوجه یکم افت کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
من که اصلا به سمت پسته نمیرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
هرکی آجیل بخره خیانت کرده به هموطن هاش
Netherlands
پایت
۱۷:۰۲ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
درسته باید باهم متحد شویم و در کنار یک دیگر باستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۵ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
دوست عزیز فقط آجیل نیست که....خودرو.گوشت.مرغ.پیاز سیب زمینی.میوه.لباس.کیف و کفش.....همه چی چندبرابر شده....نمیشه که نخرید....بمیریم؟!؟!؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۵۰ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
من پسته میخام
Netherlands
مردم
۱۴:۵۹ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
همه می خوان ولی ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
خریداریم،خریداریم.در اغاز سال جدید و به منظور فتیله پیچ شدن میهمانان ومدعوین، علی الخصوص اچمز شدن باجناق های گرامی، به 10 کیلو پوست پسته کله قوچی،جهت ریختن درکف خودرو، و سطل زباله واطراف منزل، باقیمتی مناسب خریداریم. باتشکر، حسن پسته دوست،پوست پسته خور.
Netherlands
م
۱۷:۱۷ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
برات متاسفم پسته می خواهی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
پسته رو ديگه بايد تو خواب ديد
Netherlands
جعفر
۱۵:۰۳ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
اگه این افزایش قیمت ها ادامه پیدا کند تو خواب از دیدن پسته وحشت می کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
تو رو به شرف هرچی کارگر زجرکشیدس نخرید به امام حسین من میتونم بخرم ولی به احترام تمام هم وطنای عزیزم نخریدم به کل خانوادمم توصیه کردم اونام نخریدن بیاییم در کنار هم برای یک بارم شده اتحادمون و شعورمون و تعهدمون در برابر اجتماع رو نشون بدهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
من نه تنها نخریده ام، در ضمن نخواهم خورد. چون که افزایش 300 درصدی داشته نه حباب 20 درصدی!!!
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۳:۳۶ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
بنده توانايي خريد آجيل را دارم ولي به عشق مردم عزيزم كه در سختي معيشت هستند بر خود خريد آجيل را حرام كردم.
آتش به اختياري كه رهبر عزيزگفتند يعني همين
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۳ ۰۲ فروردين ۱۳۹۸
امسال عید خیلی از ماها مثل جنابعالی و بقیه عزیزان توانایی خرید آجیل را داشتیم ولی به علت اتحاد با سایر هموطنان نخریدیم
قیمت پسته باید در داخل کشور مانند قبل بشود
بهتر است قیمت پسته صادراتی را گران و گرانتر کنند والله خدا تومن هم برای مشتری های خاص خارجی بگذارند آنها پسته ایرانی را میخرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
جای تاسف داره که مردم فقط شعار میرن و با هم متحد نیستن اجیل نیارید برا مهمون از گرسنگی نمی میرن که.اجیل چیزی نیست فروشنده بتونه نگهداره مجبوره ارزون کنه اگه لطف میکردید نمی خریدید
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۳:۰۳ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
آجیل نخریدیم و اطرافیان هم نخریدن
تازه قراره هرکی رفت مهمونی آجیل گذاشتن نخورن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
امسال کمتر کسی آجیل می خره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
زنده باد حداقل یه بار به کمپین نخریدن توجه شد البته اونایی هم که آجیل خریدن ظلم کردن به خودشان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
اگه مردم نخرند هم فروشنده سود خودشو میکنه حتی بیشتر چونکه بجای اینکه زیاد بفروشه با سود کم، کمتر میفروشن با قیمت بالا وسود بیشتری میکنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
خدمت ناشناس 13:16 عرض کنم با شرایطی که شما فرمودید این فروشنده ها باید با قیمت خیلی بالاتر از آنچه که خریده اند جنس خود رو بفروشند که عقلا و عرفا حاصل این معامله حرام است و نه تنها سودی نکرده اند بلکه ضرر هم کرده اند.
Netherlands
بانک
۱۳:۳۷ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
درسته در واقع خودمون داریم به خودمون ظلم می کنیم.
Czechia
ناشناس
۱۲:۰۰ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
کدام حباب برادر من اجيل گران است گران
Netherlands
سیدنی
۱۳:۱۹ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
درست میگی این حباب ترکونده نمی شه چون که حباب نیست اگر حباب بود که می ترکید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
تقصیر ملت هست خودشون باعث گرانی و تورم شدن چون با هم متحد نیستن وقتی که میرن تو صف رب تو فروشگاه میموندن خیلی خندهداره
Netherlands
احمد
۱۳:۲۵ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
علتش این هست که مردم از فردا می ترسن که قیمت ها بالا برود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
احمدآقا
خریدن برای ترس از گران شدن اشتباهه چقدر می تونیم بخریم وانبارکنیم اینها که تموم شددوباره باید گرانتر خرید پس راه درست نخریدن است که باعث میشه کسی جرات نکنه گران بفروشه چون کسی کالای اورانمی خرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
مبارزه باگران فروش هارا به سپاه بدهید فوری ریشه کن خواهندشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۶ ۰۲ فروردين ۱۳۹۸
چه ربطی داشت صحبت شما؟!
نظارت و کنترل بازار از وظایف دولت است و برای همین کارها آنها حقوق میگیرند پس بهتر است دولتمردان به وظیفه خود درست عمل کنند تا مدیون هشتاد میلیون نفر ایرانی نباشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
تمام اشنا ها وفامیل بنده اجیل نخریدن اگرهم خریدن درحدنیم یایک کیلو بوده اونم واسه بچه ها.
Iran (Islamic Republic of)
حق جو
۱۰:۴۴ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
آقایان روسای اتحادیه آجیل کشور و تهران !!
خودتان می دانید که کاهش خرید امسال بیش از ۶۵ در صد بوده و نه ۲۰ درصد!، این نتیجه اقدامات و سیاست نسنجیده ارزی دولت و سوء استفاده سودجویان این صنف هست که برای کسب دلار ترجیح می دهند خارجی ها پسته و بادام و. . . را بخورند و هموطنانشان در حسرت پسته و آجیل شب عید را بگذرانند!!،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
خرید نمیکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
آجیل که از خارج وارد نمیشه یا مواد اولیش از خارج نمیاد که بگیم قیمتش چهار برابر شه.
امیدوارم که همه بی انصافا و گرافروشا و سو استفاده کننده ها در وهله اول به راه راست برگردن، در غیر اینصورت نابود شن الهی
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۰:۲۵ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
به لطف دولت من نتوانستم آجیل بخریم
ممنونم اقای رئیس جمهور که این همه به فکر ما هستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
ما هم اجیل نگرفتیم
Netherlands
من
۱۰:۲۳ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
شما هم کار خیلی خوب و پسندیده ای کردی برادر عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
درودبرشرفت من هم همینطور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
همه میگن که نمیخریم ولی میخرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۶ ۰۲ فروردين ۱۳۹۸
امسال فرق میکنه همه با هم متحدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
فقط 20%!نوش جانتان وسال جدید مبارک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
زنده باد کمپین نه به آجیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
ریس اتحادیه الکی میگه قیمت آجیل شور از 65تا 180 هست اتفاقا 180 شروع وتا 250 هست . زنده باد کمپین نه به آجیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۸ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
همش دروغه هیچ کس آجیل نمیخره.
France
ناشناس
۰۸:۴۰ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
بيايد به احترام هموطنامون يه امسال نخريم
Netherlands
گادوین منشا
۱۰:۲۰ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
با نظر تو کاملا موافقم.‎:-*‎
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۳ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
چقدر ارزان هستند...واقعا که
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۵ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
اگر مردم با تحریم آجیل موفق شوند گران فروشان و دلال های زالوصفت را به زانو درآورند سال 98 این موفقیت را به سایر مواردی که آنها را در منگنه گذاشته تعمیم خواهند داد.
Iran (Islamic Republic of)
محمد شرافت مهندس بهداشت محیط بازنشته وزارت بهداشت
۰۶:۰۵ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
بعلت بالا قیمت بودن اجیل عدم استقبال خرید مردمی زمینه کهنه شدن وخرابی احیل وتخمه جات برای جلوگیری اژ بیماریها کار بازرسان واحد مهندسی بهداشت مخیط دزارت بهداشت بالارفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۵ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
اجناس گران را نمی خریم تا قیمت آن ها ارزان شود مانند آجیل که با کاهش خرید روبه روشده است من دیروز درآجیل فروشی بودم ودیدم که طرف مشتری نداشت واز من می خواست آجیل از اوخرید کنم ولی من نخریدم حتی حاضرشد به من تخفیف خوبی بدهد باز نخریدم تنها راه ارزان شدن کالاها نخریدن آن هاست
Iran (Islamic Republic of)
اصغر
۱۰:۵۱ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
جان برادر!
اگر قصد خرید آجیل نداشتی، پس آنجا چکار داشتی؟؟!!!
لابد برای خرید تسمه کولر رفته بودی!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
حتما رفته اوضاع بازار رو برسی کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
راست ميگه توآجيل فروشي چي كار داشتي؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
حالا شماها چرا به این بنده خدا حمله ور شده اید به گرانفروشها و مسئولین مسبب شرایط فعلی حمله کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
عزیزان قسم می خورم که آجیل نخریدم فقط برای آگاهی از قیمت ها واصرار فرزندم به آجیل فروشی رفتم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۸ ۰۲ فروردين ۱۳۹۸
بردادر من مغازه اجاره داره از وقتی همه چیز بهم ریخت ورشکست کرد حال روحیشم اصلا خوب نیست. با کمپین نه به اجیل فقط مغازه دارا ورشکست کردن.براشون دعا کنیم
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۰۴:۵۸ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
من تاحدودی توانایی خریدماشین وآجیل وتنقلات رو دادم ولی خداشاهده به احترام مردم زجرکشیده کشورم وبا عهدی که با خودم بستم در این کمپین (نه به گرانی)شرکت کردم وامسال عیدرو تحت هیچ شرایط ماشین آجیل و... رو نمیخرم خرید مرغ رو هم به حداقل رسوندم وفقط به اندازه مصرف روزانه ام مرغ میگیرم به امید همبستگی ورسوایی سودجویان ومحتکران
Iran (Islamic Republic of)
اصغر
۱۲:۰۳ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
عزیز برادر
ان شاءالله هم ماشین ارزان می شود هم آجیل، آنوقت تو هم یک ماشین می خری و کلی آجیل و می نشینی داخل ماشینت و یک شکم شیر آجیل می خوری !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
احسنت به شما هموطن فهیم.آفرین!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
درود بر تمام بزرگ مردانی که قلبشان برای این سرزمین میتپد
United States of America
ناشناس
۱۳:۵۶ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
فقط به اندازه مصرف روزانه ات مرغ میگیری?
احسنت به شما وفهیمت آفرین!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
ما كه سالي فقط دو بار مرغ مي خوريم تازه آقا به اندازه مصرف روزانه اش مرغ مي گيرد باز ميگه در كمپين نخريدن عضو شدم!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
من هم حدود سه ماه است مرغ نخورده ام کاش همه اینکاررا انجام می دادند به جای آن مصرف شیر وتخم مرغ را افزایش داده ام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۵ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
ما نخریدیم.
Iran (Islamic Republic of)
اکبریان
۰۱:۴۵ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
حباب 20 درصدی!!!
پسته 50 هزاری شده 180 تا 250 هزار تومان چی میگید شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۶ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
نميخريم نميخريم نميخريم
Netherlands
بهرام
۱۰:۲۵ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
آفرین آفرین آفرین
Iran (Islamic Republic of)
احمدرضاشیری
۰۰:۴۰ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
مسلمان نخرین . تو را به خدا تخرین‌ به فکر کسانی باشید که انسال عید را لمس نکرده اند. همه ما مردنی هستیم بیایید دست به دست هم بدیم و گرانی را ناک اوت کنیم. به والله قادرم بخرم ولی به خاطر هموطنانم نمی خرم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
هموطن باغیرت سلامت باشی
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۳:۵۱ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
درود به شرفت درود به تمام هموطنانی که یه ذره به فکر مردمی هستن که به هر دلیلی توان مالی خوبی ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۵ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
خرید آجیل 70 درصد افت داشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
دروغه هيچ افتي نداشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
یکی از آجیل فروشهای محله ما میگفت که فروش آجیل امسالش یک چهارم فروش سال گذشته بوده.
Netherlands
ناشناس
۰۰:۳۴ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
ما که نداریم چنین پولی بدیم مال خودتان بخورید و لذت ببرید
آخرین اخبار