رئیس جمعیت هلال احمر بوکان از برپایی چادر کودک در این ایام تعطیلات نوروزی در این شهرستان خبرداد.

انور بیادار رئیس جمعیت هلال احمر بوکان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، از برپایی چادر کودک در این ایام تعطیلات نوروزی در این شهرستان خبرداد  و گفت: چادر کودک تنها در چهار نقطه استان دایر می‌ باشد که یکی از این چادر‌ها به شهرستان بوکان اختصاص یافته است.
 
وی با بیان اینکه  ۲۴۰ نفر روز امدادگر و داوطلب آموزش دیده در قالب سه پایگاه در طرح نوروزی امداد و نجات و راهنمایی مسافران  این جمعیت در این شهرستان فعالیت می‌ کنند , افزود: این طرح به مدت ۲۰ روز تا ۱۵ فروردین سال آینده در ورودی شهر و پایگاه‌ های بین شهری اجرا می‌ شود.
 
بیادار تصریح کرد : امسال یک پایگاه پست ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در داخل شهر و در کنار پل روستایی «کوسه» و یک پایگاه امداد و نجات موقت در محور‌های «ملالر» و «جاده برهان» مستقر شده است.
 
وی اظهار داشت: سه دستگاه آمبولانس ویژه عملیات امداد و نجات نیز در پایگاه‌های جاده‌ای این شهرستان مستقر و خدمات موردنیاز را در مواقع لزوم به گردشگران در حوادث جاده‌ای از جمله انتقال مصدومان، رهاسازی، اسکان و سایر موارد ارایه خواهند داد.
 
انور بیادار با بیان اینکه در طول شبانه روز ۱۲ نفر روز به صورت شیفتی و آماده باش در طول ۲۴ ساعت در هر پایگاه حضور خواهند داشت ، افزود: علاوه بر این پست هوایی به مدت ۱۰ روز در آذربایجان غربی مستقر خواهد شد که در صورت نیاز به این شهرستان نیز اعزام می‌ شود.

بیادار تاکید کرد: ارائه خدمات کمک‌ های اولیه، جستجو و نجات، انتقال مصدومان به مراکز درمانی، رهاسازی مصدومان و اسکان اضطراری از جمله وظایف نیرو‌های هلال احمر در اجرای طرح نوروزی است.

طرح امداد و نجات نوروزی سال ۹۸ به صورت ملی و با همکاری نهاد‌هایی همچون پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی (راهور ناجا)، مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور و سازمان راهداری کشور انجام می‌ شود.

هلال احمر به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی و عضوی از نهضت بین المللی «صلیب سرخ و هلال احمر» همواره در همه حوزه‌ های بهداشت، درمان، توانبخشی، داوطلبان، امور جوانان، امداد و نجات در حوادث طبیعی و غیر طبیعی مشارکت دارند.
در شهرستان بوکان  بیش از یک هزار نفر در گروه‌ های جوانان، داوطلبان و امداد گر در هلال احمر عضو هستند.

انتهای پیام/م

برپایی چادر کودک در بوکان

برچسب ها: هلال احمر ، نوروز98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.