وزارت علوم در فروردین سال گذشته با اخبار پر فراز و نشیب بسیاری همراه بود که در این بسته خبری قابل ملاحظه است.

ازبه گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت علم در فروردین سال گذشته  و در روزهای نسبتا آرام خود با اخبار حول ارز دانشجویی، شیوه نامه پذیرش دکتری و توضیح درباره فعالیت اساتید دانشگاه آزاد سپری شد.

اساتید نباید در کلاس فقط حضور فیزیکی داشته باشند

ولایتی رئیس هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی گفت:اساتید نباید فقط حضور فیزیکی در کلاس داشته باشند بلکه با ارائه محتوا به دانشجو، کیفیت دوره‌های تحصیل را بالا ببرند، باید روزی برسد که فارغ التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی افتخار کند که از این دانشگاه فارغ التحصیل شده است و این امر ممکن نمی‌شود مگر اینکه دست‌اندرکاران دانشگاه، امور کیفی را جدی بگیرند.

وزارت علوم به دنبال برطرف کردن مشکل دانشجویان بورسیه است

مجتبی شریعتی نیاسر، معاون آموزشی وزارت علوم گفت:در کمیسیونی که در خصوص دانشجویان بورسیه برگزار شد، به روسای دانشگاه‌ها اعلام کردیم که بعضی از این دانشجویان را بپذیرند ولی در شرایط فعلی مشکل برخی دانشحویان بورسیه حل شده و در حال جایابی بقیه هستیم.

معاون آموزشی وزارت علوم اظهار کرد: در ابتدا مشکل دانشجویان بورسیه را سعی می کنیم در همان دانشگاهی که تعیین محل خدمت شده اند مورد بررسی قرار دهیم اما اگر شرایط به گونه ای دیگر باشد که نیاز دانشگاه ها تغییر کرده باشد این موضوع در کمیته ای در معاونت آموزشی بررسی می شود.

علی اکبر ولایتی رئیس هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: آمریکا و کشورهای دیگر جهان جنگی علیه سوریه راه انداختند اما امروز با سرشکستگی و شکست مواجه شده‌اند و مجبور به خارج شدن از این کشور شدند؛ این ادعاها دیگر خریداری ندارند و امروز ایران در کنار سوریه، عراق و لبنان در خط مقاومت حرف اول را می‌زنند و با اقتدار در خط مقدم ایستادگی می کند و اجازه دخالت در امور مقاومت را به هیچ کشوری نخواهند داد.

توضیح وزیر علوم در خصوص تعلیق اساتید دانشگاه آزاد

منصور غلامی وزیر علوم گفت:اگر استادی می‌خواهد خارج از ساعات اداری دانشگاه در جایی مشغول باشد، باید با اطلاع و موافقت مدیریت دانشگاه خود اقدام به این کار کند؛ اگر اعضای هئیت علمی از این طریق از مجموعه دانشگاه آزاد خارج شوند و سپس مجوز‌های لازم را دریافت کرده باشند مسئله شان حل شده است، اما اینکه دانشگاه آزاد با تعدادی از اعضای هیئت علمی قراردادی، قطع همکاری کرده، تابع قوانین و مقررات خاصی است.

شهریه دانشجویان واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد افزایش نمی‌یابد

محمدمهدی طهرانچی دبیر کمیسیون دائمی هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه بودجه واحد الکترونیکی با اصلاحاتی به تصویب اعضا رسید، گفت: در این جلسه مصوب شد شهریه دانشجویان واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۹۷ افزایش نداشته باشد.

مبلغ نهایی ارز دانشجویی مشخص شد

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم گفت:پرداخت ارز مربوط به دانشجویان بورسیه و دوره‌های کوتاه مدت دانشجویان دکتری داخل، طبق تعرفه مصوب هیئت دولت همانند سابق ادامه دارد.

وی ادامه داد:همراهان دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری همانند سال گذشته به ترتیب ماهانه ۵۰۰ دلار و ۱۰۰۰ دلار دریافت می‌کنند، البته شهریه دانشگاهی سالانه آنان هم معادل ۱۵ هزار دلارپرداخت می‌شود.

تغییر در شیوه مصاحبه آزمون دکتری دانشگاه آزاد

امیررضا شاهانی، رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی گفت:در شیوه مصاحبه متمرکز، متقاضیان ورود به دوره دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی باید برای مصاحبه به تهران می‌آمدند که این شیوه منطقی و قابل قبول نبود، چرا که واحد‌هایی که می‌خواهند دانشجوی دکتری جذب کنند باید بتوانند به صورت مستقل با متقاضیان خود مصاحبه کنند و در شیوه استانی متقاضیان ورود به مقطع دکتری در واحد‌های یک استان برای مصاحبه به مرکز استان مراجعه می‌کردند.

وی با بیان اینکه معایب و مزایای شیوه مصاحبه دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی بررسی شد و بر مبنای شناخت مزایا و معایب، جمع‌بندی کردیم، تصریح کرد: بر این اساس، یک شیوه سوم در دانشگاه برنامه‌ریزی شد که از سال آینده به اجرا در خواهد آمد و در این شیوه سعی شده معایب شیوه‌های قبلی برطرف و مزایای آن‌ها را پوشش دهد، به این صورت که دانشگاه آزاد اسلامی طبق سند آمایش آموزش عالی به ۱۰ منطقه تقسیم شده و در هر منطقه چند استان جای گرفته است، بنابراین متقاضیان ورود به مقطع دکتری در واحد‌ها می‌توانند به این مناطق ۱۰ گانه برای مصاحبه مراجعه کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.