معاون ترافیکی راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در توصیه ای از رانندگان درخواست کردتا از گرفتن دنده عقب در اتوبان ها پرهیز کنند.

سرهنگ رضایی معاون ترافیکی راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در گفتگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،با بیان اینکه برخی بزرگراه ها با وجود این که  استاندارد لازم را دارند اما دارای نقاط حادثه خیز هستند، اظهار کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی نقاط حادثه خیز را شناسایی و برای کاهش خطرات ناشی از حوادث، نصب علایم هشدار دهنده در این مناطق به شهرداری توصیه کرد.

وی افزود: نیروهای راهور برای جلوگیری از هر گونه تصادف و حادثه در مناطق مستقر هستند.

سرهنگ رضایی با بیان اینکه در ایام نوروز حجم تردد خودروها و مسافران نوروزی در اتوبان امام علی (ع)، اتوبان شهید یاسنی و اتوبان آزدگان بیشتر از سایر معابر تهران است، گفت: برخی تصادفات در این اتوبان ها به دلیل سرعت بالای برخی خودروهاست و از مسافران و رانندگان درخواست می کنیم که قوانین و مقررات را  رعایت کنند.

وی افزود: برخی از مسافران به دلیل آشنا نبودن به جاده ها، پس از رد کردن خروجی مورد نظر اقدام به دنده عقب گرفتن می کنند که همین امر موجب افزایش تصادفات در جاده ها بخصوص در ایام نوروز می شود.

معاون ترافیکی راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ضمن هشدار به مسافران نوروزی که شب هنگام در شهرها تردد می کنند ، تصریح کرد: این مسافران حق تقدم در معابر شهری را رعایت کنند و با تصور این که معابرها خلوت هستند حادثه ای رخ نمی دهد با سرعت از تقاطع عبور نکنند.

وی ادامه داد: رانندگان بهتر است در نقاط خلوت ایست کامل داشته و چراغ های قرمز را تا سبز شدن آن ها رد نکنند.

سرهنگ رضایی با بیان اینکه حاشیه اتوبان ها و معابر شهری مکان مناسبی برای استراحت نیست، گفت: اگر مسافری اقدام به پارک خودرو و یا استراحت در حاشیه اتوبان ها و معابر شهری کند این اقدام منجر به ایجاد یک حادثه دلخراش می شود.

رضایی با اشاره به اینکه بار ترافیکی و حجم تردد خودروها در اطراف اماکن تاریخی و تفریحی تهران در ایام نوروز افزایش پیدا می کنند، تصریح کرد: مسافران نوروزی و رانندگان ،قوانین ترافیکی را رعایت کنند و خودروی خود را در میادین و یا زیر تابلوها پارک نکنند چرا که طبق قانون این خودرو ها اعمال می شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار