استادیار گروه مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: خط اول درمان غیر تهاجمی بیماری "پارکینسون پیشرفته" در دانشگاه علوم پزشکی مشهد راه اندازی شد.

خط اول درمان غیر تهاجمی بیماری پارکینسون پیشرفته راه اندازی شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر علی شعیبی استادیار گروه مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دومین دانشگاه کشور در زمینه درمان بیماری پارکینسون پس از تهران است.

وی با بیان اینکه در این روش خط اول درمان غیر تهاجمی بیماران مبتلا به پارکینسون پیشرفته میسر شده است، افزود: پیش از این، بیماری مزبور با دارو‌های خوراکی به صورت محدود کنترل می‌شد یا در مواردی از طریق عمل جراحی و کارگذاری الکترود‌هایی در مغز به صورت تهاجمی درمان می‌شد.

استادیار گروه مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در روش غیرتهاجمی داروی "داسپتون" برای درمان علائمی از بیماری پارکینسون که از طریق خوراکی درمان نمی‌شود، کاربرد دارد و بدین طریق اختلالات حرکتی و غیر حرکتی مرتبط با این بیماری کنترل می‌ شود.

بیماری پارکینسون لرزش بدن در وضعیت استراحت می‌باشد که شیوع آن بیشتر در سنین پیری است، اما در جوانان هم دیده می‌شود؛ این بیماری بر اثر از بین رفتن سلول‌های ترشح کننده ماده‌ای به نام دوپامین "انتقال دهنده عصبی" رخ می‌دهد که افزایش نسبت "استیل کولین" به دوپامین در غده‌های قاعده‌ای مغز موجب علائم تومور، سفتی عضلات و کندی حرکات می‌شود.
 
انتهای پیام//ف.ش
 

دانشگاه علوم پزشکی مشهد دومین مرکز کشور در درمان پارکینسون

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.