جعفریان گفت: سازمان جنگل ها در یک اقدام فراگیر با نصب بنر و تابلوهای هشدار دهنده اطلاع رسانی مناسبی در خصوص قارچ های خودرو انجام داده است.

روز/نصب بنر و تابلوهای هشدار دهنده در رویشگاه ها و مراتع/ رسانه ها نقش کلیدی در تنویر افکار عمومی دارندوحید جعفریان مدیر کل دفتر آموزش، ترویج و مشارکت مردمی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری در گفت و گو با خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی در ارتباط با قارچ های وحشی و خودرو مکاتبات متعددی انجام داده است، اظهار کرد: با توجه به آنکه مصرف قارچ های وحشی و جنگلی تبعات متعددی را در بردارد، بنابراین در راستای ارتقای آگاهی عمومی دستگاه های اجرایی تمهیدات خاصی را بکار گرفتند.

وی افزود: با توجه به آنکه این قارچ ها در عرصه های مرتعی و جنگلی موجود هستند، مکاتباتی را در این زمینه با استان ها داشتیم تا با نصب بنرها و تابلوهای هشدار دهنده اطلاع رسانی لازم را به مردم داشته باشند چرا که امکان تشخیص قارچ های سمی از غیر سمی تنها توسط آزمایشگاه های مدرن امکان پذیر است.

جعفریان ادامه داد: با توجه به بارش های مناسب و رویش قارچ های جنگلی به مردم توصیه می شود که هنگام مراجعه به جنگل ها از مصرف و دست زدن به قارچ های وحشی اجتناب کنند چرا که همانند سال گذشته احتمال مسمومیت و حتی فوت وجود دارد.

به گفته این مقام مسئول، سازمان جنگل ها با استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد و همیاران طبیعت که ۳۰۰ هزار نفر هستند در پی اطلاع رسانی به مردم هستند.

جعفریان با اشاره به اینکه سازمان جنگل ها نسبت به سال های گذشته اقدامات جدی تری در خصوص اطلاع رسانی قارچ های وحشی انجام داده است، بیان کرد: امسال مکاتبات و موضوعات مختلفی در خصوص عدم مصرف قارچ های وحشی و خودرو صورت گرفته است به طوریکه از ظرفیت حدود ۸۰۰ سازمان مردم نهاد از بخش منابع طبیعی استفاده کردیم.

مدیر کل دفتر آموزش، ترویج و مشارکت مردم سازمان جنگل ها با تکذیب اظهارات بخش خصوصی مبنی بر آنکه سازمان جنگل ها در خصوص قارچ های وحشی اطلاع رسانی درستی در رویشگاه ها نداشته است، اظهار کرد: امسال سازمان جنگل ها اقدامی فراگیر در خصوص نصب بنر و تابلوهای هشدار دهنده در ورودی جنگل ها، پارک های جنگلی و رویشگاه های جنگلی انجام داده است تا بدین منظور هموطنان از مصرف و حتی دست زدن به قارچ های موجود در طبیعت اجتناب کنند.


بیشتر بخوانید: تشکیل کارگروه برای جلوگیری از مسمومیت قارچ های وحشی در سال آینده


جعفریان با اشاره به اینکه عرصه های منابع طبیعی بسیار گسترده است، اظهار کرد: سازمان جنگل ها کار فراگیری را با همیاران طبیعت، تعاونی ها،سازمان مردم نهاد آغاز کرده است به طوریکه ابتکاراتی را در خصوص اطلاع رسانی قارچ های وحشی و سمی انجام داده است که با این وجود انتظار می رود مسمومیت قارچ های وحشی به حداقل برسد.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به اینکه برخی افراد به سبب مسائل اقتصادی به مصرف قارچ های وحشی روی آورده اند، تصریح کرد: با وجود آنکه مصرف قارچ های وحشی و‌ خودرو در سال گذشته به سبب اطلاع رسانی نادرست بر بازار قارچ خوراکی و زیان پرورش دهندگان تاثیر بسزایی داشت، از این رو رسانه ها برای جلوگیری از تنش ها و تنویر افکار عمومی نقش کلیدی دارند.
انتهای پیام/

 مردم هشدارها را نسبت به عوارض مصرف قارچ های سمی و خودرو جدی بگیرند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار