دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی گفت: یکی از ضروری ترین اقدامات در حکومت اسلامی امر به معروف و نهی از منکر متصدیان امور است.

پویش «از ما شروع کنید» اقدام بسیار مفیدی استمجتبی شاکری، دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با شروع  ضمن استقبال از پویش کمپین مردمی « از ما شروع کنید» گفت: یکی از ضروری ترین اقدامات در حکومت اسلامی امر به معروف و نهی از منکر متصدیان امور است. عنوان این پویش، عنوان خوبی است و بنده عقیده دارم که استفاده از فناوری های نوپدید برای انجام چنین اقداماتی مهم است. استفاده از این ابزارها می تواند ارتباط میان مسئولان و مردم را دقیق تر و شفاف تر سازد.

وی افزود: کمپین از «ما شروع کنید» برای پیگیری مطالبات و رفع اشتباهات و خطاها، کار بسیار مفیدی است. معتقدم اگر ستاد با نوآوری، خلاقیت و ابتکار این کار را پیگری کند، می توان انتظار بهبود وضعیت را در عملکرد مسئولان داشت. در این چارچوب می‌توان از هنر و هنرمندان رشته های مختلف هم جهت تبلیغ و دعوت مسئولان استفاده کرد.

عضو سابق شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: در این راستا مردم می توانند، بهترین نمونه امربه معروف و نهی از منکر که موثر بوده را بیان کنند یا از اقدام خود فیلم تهیه کرده و برای رسانه ها یا ستاد امر به معروف و نهی از منکر ارسال کنند. به این طریق موثرترین مورد می تواند به قضاوت عمومی گذاشته شود و در بسط و توسعه چنین روشی در کشور تاثیرگذار باشد. مسئولان هم می‌توانند بهترین امر به معروف و نهی از منکری که شنیدند یا از طریق مردم به آنها منتقل شده را بیان کنند و پس از اصلاح امر یا نهی انتقال یافته، آن را به سمع و نظر عمومی برسانند.

شاکری عنوان کرد: مطالبات مردم باید براساس اطلاعاتی باشد که مسئولین از حوزه کاری خود می دهند. اگر شفاف سازی در حوزه مسئولیت مقامات و مسئولین صورت گیرد و مردم مطلع شوند، افراد بهتر می توانند درباره عملکردها قضاوت کنند و درباره نقش مسئولین اظهار نظر کنند.

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی با بیان اینکه نحوه قضاوت و امر به معروف و نهی از منکر مسئولان توسط مردم باید با سازوکاری مورد سنجش قرار گیرد، تصریح کرد: مردم می‌توانند با توجه به عملی شدن مطالبات از سوی دستگاه‌ها و مسئولان، به آنها در پایان سال یا یک دوره زمانی مشخص شده نمره بدهند. به این نحو مشخص می شود کارنامه مسئولین از دید مردم دارای چه نمراتی است.

شاکری  ادامه داد: برای تعمیم پویش در میان مردم و استقبال مسئولان، می توان آن را در قالب ها و انواع مختلف راه اندازی و اجرا کرد. این موضوع با توجه به امکانات ستاد امر به معروف و نهی از منکر به صورت هنری و اجتماعی تری می تواند عرضه شود.

عضو سابق شورای شهر تهران اظهار داشت: این نوع پویش‌ها به عنوان بخشی از سازوکارهای اجتماعی در نظارت بر مسئولان و مقامات می‌توانند تاثیرگذار باشند. پویش نقد و تذکر به مسئولان می تواند در مبارزه با فساد، رانت، تبیعض و بی عدالتی در کنار سایر سازوکارهای موجود مثمرثمر باشد و اقدام مبارکی است.

وی در پایان با بیان اهمیت تبلیغ چنین کمپین‌هایی گفت: بنده به عنوان دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در نشست شورای مرکزی جمعیت این پویش را در نشست مذکور به همراه اعضا، تبیین و بررسی خواهیم کرد. همچنین از آقایان  احمد مسجد جامعی و اقبال شاکری برای پیوستن به این کمپین دعوت می کنم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار