مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان از بهره مندی بیش از ۶ هزار نفر از مسافران نوروزی از خدمات درمان سرپایی علال احمر استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی خدادادی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان در حاشیه نشست ستاد مدیریت بحران استانداری با اشاره به اینکه طرح ملی امداد و نجات نوروزی هلال احمر از ۲۵ اسفندماه ۹۷ آغاز شده گفت: این طرح تا ۱۷ فروردین سال جاری ادامه خواهد داشت.

وی اظهار داشت: طی مدت مذکور ۶ هزار و ۲۱۷ نفر از مسافران نوروزی به صورت سرپایی درمان شدند.

خدادادی تصریح کرد: از ۶ هزار و ۱۴۰ نفر هم در بخش خدمات حضوری مسافران نوروزی و راهیان نور در مناطق عملیاتی دفاع مقدس آزمایش قند و فشار خون گرفته شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان در ادامه افزود: همچنین ۶۴ نفر هم در بخش خدمات حضوری، راهیان نور و حوادث جاده‌ای و شهری و کوهستانی به مراکز درمانی انتقال یافتند.

علی خدادادی با بیان اینکه در ۱۰ روز گذشته، ۱۲۵ نفر از هموطنان ما در حوادث جاده ای، کوهستان و شهری دچار مصدومیت شدند، اذعان داشت: متاسفانه ۶ نفر هم فوت شدند که ۵ نفر در حوادث جاده‌ای و یک نفر در حوادث شهری اتفاق افتاده بود.

به گفته وی، عملیات‌های هلال احمر خوزستان به تقکیک به ۳۴ عملیات جاده ای، ۳ عملیات کوهستان و ۱۱ عملیات حوادث شهری بوده است.

خدادادی بیان کرد: ۲۲ مورد واژگونی خودرو، ۱۱ مورد تصادف، یک مورد آتش سوزی خودرو و یک مورد انحراف و برخورد با مانع در بخش حوادث جاده‌ای رخ داده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان با اشاره به توان عملیاتی این نهاد برای امدادرسانی در ایام نوروز، گفت: ۴۵ خودروی پشتیبانی، ۶۵۰ نجاتگر، ۴۴ آمبولانس، ۱۸ خودروی نجات، ۴۴ پست و پایگاه امداد و نجات ثابت و موقت نوروزی، ۱۳ موتورسیکلت، یک فروند بالگرد، دو قلاده سگ زنده یاب و یک دستگاه خودرو آرگو در طرح ملی امداد و نجات نوروزی جمعیت هلال‌احمر خوزستان به کار گرفته شده است.

انتهای پیام/گ

استقرار پایگاه‌های امداد جاده‌ای هلال احمر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.