مدیر کل آموزش وپرورش کردستان مهارت آموزی را فرصتی ارزشمند برای رشد استقلال فردی واجتماعی دانش آموزان با نیاز‌های ویژه عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، رشید قربانی در بازدید از نمایشگاه دست سازه‌های دانش آموزان با نیاز‌های ویژه در جمع مسئولین ودست اندرکاران آموزش وپرورش استثنایی استان گفت:مهارت آموزی فرصت آفرینی برای رشد وشکوفایی استعداد‌ها، ارتقای دانش، نگرش وکشف خلاقیت‌ها در دانش آموزان با نیاز‌های ویژه است.

قربانی ادامه داد:در سال تحصیلی جاری ۱۲۰ نفر دانش آموز با نیاز ویژه شامل ۳۸ نفر دختر و ۸۲ نفر پسر در ۱۰ مرکز متوسطه حرفه‌ای مستقل وضمیمه شهری در ۷ شهرستان با حضور در ۲۴ کلاس تخصصی آموزش‌های لازم برای حضور در سطح جامعه وتبدیل معلولیت به فرصت را دریافت نمودند.

مدیر کل آموزش وپرورش کردستان با تاکید بر اهمیت آموزش‌های مهارتی، نقش آموزش ها‌ی مهارتی را در راستای ایجاد اشتغال مولد و پایدار مهم برشمرد واظهار داشت: ارائه آموزش‌های مهارتی به افراد کم توان ذهنی، معلول جسمی – حرکتی، دارای آسیب خفیف تا متوسط شنوایی و یا بینایی می‌تواند در این افراد علاوه بر ایجاد اعتماد به نفس منجر به ایجاد اشتغال مولد و پایدار در میان این قشر از جامعه شود.

رشید قربانی آگاه سازی، معرفی توانمندی‌ها، بالا بردن اعتماد به نفس وسطح خودباوری، تقویت روحیه کاروتلاش را از شاخصه‌های اصلی درمهارت آموزی به دانش آموزان برشمرد و خاطرنشان کرد: مشاهده این آثار متنوع مؤید صرف فعل توانستن در بین دانش آموزان با نیاز‌های ویژه است.

وی با اشاره به اینکه هدف آموزش و پرورش ارتقای سطح کیفی زندگی فردی و اجتماعی است افزود:درآموزش وپرورش با نیاز‌های ویژه تلاش می‌شود با آموزش حرفه ومهارت براساس نیاز وارزیابی یادگیری دانش آموزان زمینه خودکفایی آنان در بزرگسالی تأمین، کاهش وابستگی وافزایش فرصت‌هایی برای شرکت فعال ومستقل آن‌ها در جامعه مهیا شود.

انتهای پیام/ع

مهارت آموزی فرصتی برای رشد استقلال فردی و اجتماعی دانش آموزان با نیازهای ویژه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.